En premium tool watch med Garmins mest avancerade golffunktioner

Garmin® lanserar MARQ® Golfer, en modern tool watch som levererar både på och vid sidan om golfbanan

Garmin lanserar idag MARQ Golfer, det senaste tillskottet till MARQ Collection som är en serie av lyxiga moderna tool watches, byggda med autencitet och funktionalitet, de är ett sätt att visa personlighet, intressen och ambitioner. MARQ Golfer är den enda moderna tool watch som kombinerar vardagliga smartfunktioner, Garmins mest avancerade golffunktioner och toppfunktionalitet inom multisport. Marq Golfer är byggd av premiummaterial, den har en 46 mm stor boett i titan och en keramisk infattning med specialgjorda etsningar med golfhålsmarkeringar som motsvarar de 18 hålen, ett trefärgat jacquardvävt nylonarmband och är framtagen för att passa lika bra på som vid sidan av banan. Denna lyxiga klocka är förprogrammerad med fler än 41 000 golfbanor och möjliggör en sömlös analys av ditt golfspel. Den har en uppsjö av funktioner som hjälper dig att förbättra ditt golfspel; PlaysLike Distance, Hazard View och en Virtuell Caddie som analyserar kritiska faktorer såsom vindhastighet, banans layout samt din hastighet och prestation som golfspelare för att välja den mest lämpade golfklubban för varje slag. MARQ Golfer är klockan för dig som har en sann passion för golf.

Golflegenden Greg Norman är Garmins ambassadör och använder MARQ Golfer på och vid sidan av golfbanan. Den internationellt välkända “Great White Shark” har vunnit fler än 90 turneringar runtom i världen, inklusive två öppna mästerskap. Han har också lyckats försvara sin position som nr. 1 i världsgolfrankningen under 331 veckor.

“Som någon som har varit involverad i golfspelande under många årtionden har jag följt utvecklingen inom golf-teknologi och framför allt sett fördelarna med att bära en Garmin på min handled,” säger Norman. “Vid en första anblick tror du inte att MARQ Golfer har avancerad och exklusiv GPS-teknologi och smarta funktioner då den har en snygg design och ser ut som ett vackert smycke. För mig är den perfekt att använda varje dag, både på kontoret och på golfbanan.

MARQ Golfer har en safirlins och en ständigt påslagen display som enkelt kan avläsas även i starkt solljus. Klockan är fullspäckad med premium smartwatch-funktionalitet, inklusive inbyggd musiklagring, Garmin Pay™ kontaktlösa betalningar1, smartaviseringar2, daglig aktivitetsmätning3, handledsbaserad pulsmätning samt en handledsbaserad Pulse Ox-sensor4. Den är kompatibel med Garmin’s armband QuickFit™, vilket gör det enkelt att byta mellan olika armband.

“I över ett årtionde har vi tagit fram produkter för att förbättra upplevelsen vid golfspel – allt från klockor med GPS till svingsensorer, system för klubbspårning och laserkikare – och vi är glada att genom att addera MARQ Golfer ge golfspelare ännu ett verktyg till ett bättre spel.” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Som den enda moderna tool watch på marknaden med smarta funktioner och avancerad registrering av golfspelsdata är MARQ Golfer en klocka som sätter standarden vad gäller både stil och funktion, på och vid sidan om banan.”

Förutom en bearbetad och vacker design samt bekväm passform på handleden har MARQ Golfer kapacitet att hjälpa dig att lägga upp strategier för att förfina ditt golfspel. Den är förprogrammerad med fler än 41 000 golfbanor världen över och levererar CourseView-kartor i fullfärg direkt till din handled, vilket gör det enkelt att upptäcka avståndet till framkant, mitt och bakkant av greenen. Klockan använder funktionen PlaysLike Distance för att justera avståndet vid slag i ned- eller uppförsbacke och med Hazard View kan du enkelt scrolla igenom varje hinder som finns på banan och se viktig avståndsinformation som visar exakt vad du ska undvika då du spelar. Dessutom hjälper funktionen Autoshot i MARQ Golfer dig att mäta slagavstånd.5 MARQ Golfer levereras med tre Approach® CT10 klubbspårningssensorer för avancerad mätning som inkluderar plats, distans och typ av klubba.

MARQ Golfer har ett internt uppladdningsbart lithiumbatteri som ger upp till 12 dagars batteritid i smartwatchläge och upp till tre golfrundor på en laddning. MARQ Golfer beräknas finnas tillgänglig i slutet av juni och har ett rekommenderat cirka pris på 21 299 kronor. Besök Garmin.se för att läsa mer om alla klockor som finns i MARQ Collection.

1Se vilka länder, betalningsnätverk och banker som det här fungerar med för närvarande. på Garmin.com/GarminPay/banks

2 Då den är ihopparad med en kompatibel smartphone; se garmin.com/ble

3Se Garmin.com/ataccuracy

4Det här är inte en medicinsk enhet och den är inte avsedd att användas vid diagnos eller övervakning av medicinska tillstånd, se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoximetri är inte tillgängligt i alla länder
5Bollens läge och träff på bollen kan påverka den automatiska slagräkningen. Puttar registreras inte. Vissa slag, särskilt bunkerslag och chipslag, kanske inte alltid registreras.