Garmin® inleder ett globalt partnerskap  med Wings for Life World Run

Garmin® inleder ett globalt partnerskap med Wings for Life World Run

Garmin presenterar nu ett nytt globalt samarbete tillsammans med Wings for Life World Run. Wings for Life World Run är ett löp- och rullstols-event som skall öka medvetenheten och främja insamlingen för att hitta ett botemedel mot ryggmärgsskador. För att hjälpa eventet och skapa en medvetenhet, kommer Garmin bidra ekonomiskt samt släppa en ”Wings for Life World Run” specialutgåva av vívofit® 2 aktivitetsmätare. Wings for Life World Run vívofit 2 skall uppmuntra användarna att skapa en mer aktiv livsstil och hjälpa till att utveckla sundare vanor, samtidigt som man stöder loppet och dess motto: spring för dem som inte kan.

Wings for Life World Run kommer att hållas på 35 platser runt om i världen den 3:e maj. I Sverige går loppet i Kalmar och över till Öland. Alla intäkter från tävlingen går oavkortat till Wings for Life, en stiftelse som forskar om ryggmärgskador.

– I mer än 10 år har Garmins produkter motiverat idrottare att nå sina mål inom fitness och hälsa, säger Jon Cassat, kommunikationschef på Garmin International.

– Som en del av fitness-communityn är vi otroligt stolta över att få möjlighet att samarbeta med Wings for Life World Run och hjälpa till att skapa en medvetenhet genom ett ekonomiskt bidrag, en specialutgåva av vívofit 2, samt aktiviteter runt omkring och under loppet.

Wings for Life World Run är ett löp och rullstols-event för idrottare på alla nivåer utan mållinje eller förbestämd distans. Alla tävlingar startar samtidigt 11:00 UTC, och 30 minuter senare börjar en bil för varje lopp jaga de tävlande tills de passerat alla deltagare. Den sista kvinnliga och manliga deltagaren som körs i kapp av någon av bilarna vinner titeln Wings for Life World Run.

Garmin Nordic Sweden kommer vara på plats i Kalmar med ett ”Team Garmin” och springa tillsammans med inbjudna löpare från hela landet. Garmin står för startkostnaden som går oavkortat till stiftelsen Vill du vara med och springa tillsammans med ”Team Garmin” är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss.