Garmin® Approach™ G6 Golf GPS med förprogrammerade banor över hela världen helt utan avgifter

Garmin presenterar idag Approach™ G6 – en golf-GPS som innehåller 25 000 golfbanor över hela världen men är liten nog att passa i handen med en vikt på endast 85 g. Den har ett uppladdningsbart inbyggt batteri som ger golfare möjlighet till en hel helgs spelning utan avbrott för batteriladdning.

Approach G6 är den ultimata partnern för den ambitiösa golfspelaren som vill förbättra sitt handikapp.

– Med sina nya funktioner kommer Approach G6 bli ett fantastiskt verktyg för alla ambitiösa golfare, säger Martin Resch, produktchef på Garmin EMEA Outdoor-segmentet.

– Golfare i hela världen har nu tillgång till mängder av banor utan dolda avgifter och abonnemang och nya fantastiska funktioner i en liten och smidig produkt med pekskärm som enkelt får plats i golfväskan. Approach G6 är designad för att ta golfspelet till en ny nivå och hjälpa spelaren att känna sig som hemma oavsett vilken bana han spelar på.

Världens golfbanor helt utan avgifter

Med Approach G6 fortsätter Garmin att göra golfbanor ännu mer tillgängliga genom att erbjuda över 25 000 golfbanor. Allt eftersom det läggs till nya banor kan du gratis ladda ner dem till din enhet så att du alltid har tillgång till den senaste utgåvan.

Se det exakta avståndet

Approach G6 passar perfekt i handen och visar all information tydligt på den ljusstarka skärmen. Med tydlig grafik och intelligent anpassning av menyerna kan du följa ditt spel. Approach G6 har bågar som ritas på kartan som ger dig referenser på 100, 150, 200, och 250 meter för att förenkla beslut av spelupplägg. Markera var som helst på hålet och mät avståndet till bunkrar, vattenhinder, doglegs mm. Flaggplaceringen kan dessutom flyttas i GPSen och stora siffror i displayen visar hur långt det är till hålet, framkant och bakkant green.

Kunskap är makt

Att hålla reda på en spelares statistik under en hel runda som fairway slag, Greens in regulation (GIR) och puttar per runda blir mycket enklare med Approach G6. Spelaren kan granska statistiken direkt på skärmen eller ladda över en utskriftsbar version till sin dator. Från en lättåtkomlig meny kan användaren välja sin klubba och sedan mäta det exakta avståndet för varje slag han gör. Stat tracking-funktionen beräknar det genomsnittliga avståndet som golfaren slår med varje enskild klubba. Med det nya digitala scorecardet låter Approach G6 användaren ha koll på upp till fyra spelares slag med hjälp av de nya scoring alternativen som inkluderar Stroke Play, Stableford, Skins and Match Play med justerbart handikapp.

Nya Approach G6 beräknas finnas tillgänglig i februari 2012 till ett rekommenderat cirkapris på 3 145kr.