Garmin® adderar Perspective Mode till sitt revolutionerande Panoptix LiveScope live-scanning ekolod

Garmin presenterar idag den nya funktionen Perspective Mode, som ger en perspektivvy av det prisbelönta ekolodet Panoptix LiveScope™ via ett tillbehörsfäste. LiveScope är det första scanningekolodet som visar bilder i realtid och levererar bilder av struktur, drag och fiskar som simmar runt och under båten, även då den ligger stilla. Nu kan du som fiskare använda lägena LiveScope Forward och Down och med Perspective Mode få perspektivvy, en extra vinkel ovanifrån som är perfekt för grunt vatten.

“Borta är de dagar då man gissade och kastade i blindo i hopp om att hitta fiskstim, tack vare nya LiveScope Perspective Mode,” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “LiveScope kombinerar två banbrytande innovationer – scanningekolod och ekolod i realtid – för att kunna leverera det bästa av båda teknologierna. Du som fiskare kan nu se och enkelt tyda otroligt detaljerade realtidsbilder av vad som finns runt omkring och under din båt utifrån tre unika utsiktspunkter, alla med hjälp av ett lättmonterat fäste.”

Med nya Perspective Mode-fästet kan en LiveScope LVS32-givare enkelt justeras så att den passar dig och dina fisketekniker, inga verktyg krävs. Plottern kommer automatiskt upptäcka1 vilket läge som används mest. Vrid givaren åt sidan för att få åtkomst till nya ‘top down’ perspektivvyn och få en bred översikt över vad som finns framför båten upp till 15 meter bort; vrid givaren så att den pekar framåt för att se runt båten; och peka den nedåt för att se direkt under båten. Alla tre lägen ger en otroligt skarp scanningekolodsbild i realtid över fiskar som simmer och rör sig mot eller bort från båten samt ned under ytan, allt i en otrolig målseparering och tydlighet. LiveScope är också utrustat med en kurssensor (AHRS) som konstant justerar ekolodssignalerna för att kompensera båtens rörelser. Det innebär att en stabil ekolodsbild presenteras, även under tuffa väderförhållanden.

Perspective Mode-fästet paras ihop med Panoptix LiveScope System och krävs för dig som vill ta del av Perspective Mode-teknologin. I LiveScope System ingår en kompakt GLS 10 black box med en LVS32-givare och en enkel plug-and-play Garmin Marine Network-anslutning för enkel installation och integrering med en kompatibel sjökortsplotter från Garmin.

Det nya LiveScope Perspective Mode-fästet förväntas finnas tillgängligt i mars med ett rekommenderat cirka pris på 1 199 kr. LiveScope är kompatibelt med GPSMAP® 8400-serien, GPSMAP 7400-serien, GPSMAP 7x2/9x2/12x2 Touch/7x2 Plus/9x2 Plus/12x2 Plus-serien, ECHOMAP™ Plus 70cv/70sv/90sv-serien, ECHOMAP™ UHD 70cv/70sv/90sv-serien och ECHOMAP™ Ultra-serien.

1 Mjukvaruuppdatering krävs.