Garmin presenterar Approach S6. En slimmad golfklocka med banguide i färg.

Garmin presenterar Approach S6. En slimmad golfklocka med banguide i färg.

Garmin presenterar nu Approach S6 – en golfklocka med GPS, högupplöst pekskärm, slimmad design och flera nya funktioner som ger dig full kontroll över varje hål. Banguide i färg för över 30 000 internationella golfbanor, innovativa svingfunktioner som hjälper dig att analysera och träna upp dig till en bättre sving och GreeenView, TouchTargeting, PinPointer samt manuell flaggplacering som ger dig exakt avstånd och riktning för varje slag.

– Approach S6 förser ambitiösa golfare med träningsdata som inte tidigare funnits tillgängliga i golfklockor, säger Martin Resch, produktchef för Garmin Outdoor.

– Banguide, högupplöst pekskärm, nya svingfunktioner och manuell flaggplacering är funktioner som man kan förvänta sig i avancerade handburna enheter men här får du dem i en slimmad klocka.

Approach S6, är laddad med över 30 000 internationella golfbanor och du behöver inget abonnemang eller betala några avgifter för att uppdatera när det kommer nya banor. Med nya CourseView knappen kan du enkelt granska hålet i förväg och studera doglegs, bunkrar, vattenhinder och green och TouchTargeting låter dig peka var som helst på skärmen och ger dig exakt avstånd till den punkten vare sig det är fairway, ruff eller green.

Approach S6 har också GreenView, som visar dig exakt layout över green och låter dig dra och släppa flaggan till dagens position för att du skall få så exakt avstånd som möjligt. PinPointer ger blind shot assistance via en pil som pekar direkt mot green. Med den funktionen kan du ta reda på exakt var du skall sikta, om du har ett dolt inspel.

Approach S6 är den första golfklockan med avancerade svingfunktioner som SwingTempo, TempoTrainer, och SwingStrength. SwingTempo och SwingStrenght hjälper dig under svingträningen genom att tala om tid och styrka. Swing tempo är tidsförhållandet mellan backswing och downswing och hjälper dig hålla rätt tempo. Om du har problem men tempot kan SwingTraining hjälpa dig med olika ljudalarm beroende på om du håller rätt eller fel tempo. SwingStreength visar hur hårt du svingar procentuellt jämfört med vad du har ställt in på klockan.

Utvecklad för att passa den mest kräsna golfspelaren är Approach S6 både funktionell och snygg. Detta har uppmärksammats genom vinst i reddot award 2014, för outstanding produktdesign. Juryn anser:

– Approach S6 kombinerar väl genomtänkt design med innovativa funktioner, vilket ger ett elegant utseende.

Trots att Approach S6 är så tunn och lätt håller batteriet i hela 10 timmar i GPS-läge eller 14 veckor i klockläge. Den är vattentät ner till 50 meter och hopkopplad med en iPhone 4S eller senare kan du ta emot SMS, email och info om missade samtal på klockan när din telefon ligger i fickan. Kompatibilitet med Android kommer inom kort.

Approach S6 fungerar också som ett elektroniskt scorecard där du kan spara, granska och dela scorecard och statistik. En nyhet är att du nu även kan räkna poäng utifrån handikapp och tillåter justering för enskilda hål samt spelarens lokala handikapp. Du kan enkelt synkronisera din Approach S6 till Garmin Connect via dator eller Smartphone för att ladda upp, analysera, dela och jämföra dina rundor med dina golfvänner.

Approach S6 beräknas finnas tillgänglig i augusti 2014 till ett rekommenderat cirkapris på 3 799: -