Nordisk leverantör av jaktappar som kommer att förstärka Garmins ekosystem av jaktprodukter

Garmin Nordic Sweden AB tillkännager förvärv av Easyhunt AB

Garmin tillkännager idag förvärvet av Easyhunt AB, en nordisk leverantör av hundhalsband med mobiltäckning och jaktapplikationer för iOS/Android/web i Norden.

“Inom Norden ökar användandet av produkter från både Garmin och Easyhunt. Med dessa produkter kan jägare få alla de funktioner de önskar då de är ute på jakt” säger Jan-Åke Arenäs, VD på Garmin Nordics. “Förvärvet av Easyhunt AB vill göra det möjligt för Garmin att kunna erbjuda en bättre integrerad upplevelse för jägare på den nordiska marknaden och vi ser fram emot att dela med oss av mer information kring dessa spännande planer under de kommande månaderna.”

Villkor kring förvärvet kommer inte att tillkännages.