Högupplösta lastbils-GPS:er som inkluderar satellitbilder som ger enklare ankomstplanering och ny community-baserad guidning för att hjälpa förare att vara uppdaterade på sin rutt

Garmin lanserar uppdaterade dēzl LGV lastbilsnavigatorer med insikter från lastbilsförare

Garmin lanserar idag nästa generations navigatorer i dēzlLGV-serien, som är deras senaste lineup av lastbils-GPS:er. Denna serie har Garmins erkända lastbilsnavigering och är den första som kan integreras med dēzl community1, som ger insikter och omdömen från tusentals andra yrkesförare för att du som användare enklare ska kunna hitta de högst betygsatta parkeringsplatserna och navigera till de platser som föredras av lastbilsförare, till exempel lastplatser eller säkerhetsgrindar.

“Den nya dēzl LGV-serien stämmer väl överens med Garmins åtagande om att göra livet enklare för professionella lastbilsförare. Genom att gå med i dēzl-communityt kan lastbilsförare komma samman och dela sina insikter för att hjälpa sina kollegor i branschen att enkelt navigera till lastplatser, lastbils-entréer och parkeringsplatser. Att i förväg känna till om ett stopp är tomt, överfullt, upplyst eller tyst kan hjälpa lastbilsförare att få mer effektiva resor och ett större lugn och trygghet.” –Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin

Visar vägen

Nya dēzl LGV-serien är framtagen för att förenkla livet ute på vägen och hjälper yrkeslastbilsförare ute på vägarna och gör att de kan arbeta mer effektivt.

• · Anpassad ruttplanering: Hitta de mest lämpliga rutterna baserat på fordonsvikt och storlek2och få aviseringar kring kommande brohöjder, skarpa kurvor och mer.
  • · Expert akomstplanering: Se högupplösta bilder av destinationen ovanifrån för att kunna planera för en smidig ankomst.
  • · Insikter från dēzl community: Få kontakt med andra förare och dela de högst rankade lastbilsplatserna, som lastplatser, säkerhetsgrindar och mer.
  • · Aviseringar om vindhastighet: Ta del av eventuella farliga väderförhållanden och ta emot aviseringar då kraftiga vindar upptäcks med en ny kartöverlagring1.
  • Rutter med miljözoner: Få guidning och varningar om miljözoner längs din rutt.
  • · Lastbilsparkering: Ta del av information om lastbilsvänliga parkeringar längs din rutt, data från Truck Parking Europe© finns inkluderad.
  • · Populära rutter: Öka din situationsmedvetenhet i obekanta områden genom att se populära rutter som används av andra truckförare.
  • · Röststyrning: Säg kommandon för att styra din dēzl lastbilsnavigator, samtidigt som du har kvar händerna på ratten3.

Nästa generations dēzl lastbilsnavigatorer LGV720/820/1020 har färgstarka högupplösta touchskärmar i storlekarna 7, 8 och 10-tums displayer med ett rekommenderat cirkapris från 5 249 upp till 10 599 kronor. Besök Garmin.se för mer information.

1Användning av dēzl-appen på en kompatibel smartphone krävs.

2Ej tillgängligt i alla områden. Även om lastbilsprofilens egenskaper finns angivna så är det ingen garanti för att lastbilens egenskaper alltid tas med i beräkningen för alla ruttförslag. Följ alltid alla vägskyltar och information om vägförhållanden.

3Röststyrning finns tillgängligt på engelska, tyska, italienska, spanska, danska, tyska och holländska.