Garmin blir titelsponsor av Lure Masters Trophy

Garmin meddelar idag att de kommer att vara titelsponsor av 2022 års Garmin Lure Masters Trophy som går av stapeln 15-17 september i Rhine Delta i Nederländerna. Förutom att förse tävlingens deltagare med innovativ teknologi så kommer Garmin att bidra med priser i form av vouchers– till ett värde av 10 000 euro – till de team som presterar bäst i Lure Master Trophy. Dessa vouchers kan användas för att köpa produkter på Garmins hemsida. Via Lure Masters live stream kan även publiken vinna priser från Garmin under tävlingens gång.

“Detta sponsorskap visar vårt engagemang och satsning inom sötvattensfiske och fiskare runt om i världen” säger Pontus Fernström, som ansvarar för Garmin EMEA:s marina segment. “Garmin har genom åren blivit ett ledande namn inom insjöfiske och vi är glada över att fortsätta växa inom denna marknad genom att stödja en av de mest prestigefyllda fisketävlingarna i Europa – Lure Masters Trophy.”

“Vi ser väldigt mycket fram emot att få arbeta med entusiastiska medarbetare på Garmin. Lure Masters vill öka intresset för sportfiske och få fler människor att mötas i outdooraktiviteter – vilket är något Garmin är extremt passionerad kring” säger Christian Biereth, en av tävlingens organisatörer. “Kombinationen av Garmins kunskap och teknologi, tillsammans med Lure Masters actionspäckade tävlingsupplägg bäddar för fantastiska synergier för båda varumärkena”

Garmins prisbelönta system LiveScope™ har satt en ny standard för ekolodsteknologi i realtid. I år lanserades nya LiveScope Plus System som ger en förbättrad målseparation på 35% och ännu tydligare upplösning. Kombinerat med Garmins sjökortsplotters och Force® trollingmotor förser nya LiveScope Plus System fiskare med allt som krävs för att lyckas ute på vattnet. I Garmins ekosystem ingår även sjökorten Garmin Navionics+ och premium Garmin Navionics Vision+ som innehåller detaljrik information om vatten både i sjöar och längs kusten. Garmins sjökort har överlägsen täckning, skärpa och detaljrikedom med integrerat innehåll från både Garmin och Navionics® och erbjuder dessutom upp till 5 000 dagliga sjökortsuppdateringar.