Ny singel av Gammal, Smutsig och Bastarden

Ny singel av Gammal, Smutsig och Bastarden

Gammal, Smutsig och Bastarden släpper ny singel. Panama heter den och tar på ett lättsamt sätt sig an hur miljontals kronor göms i olika skatteparadis. Namnet på låten, Panama, är efter att Panamadokumenten har blivit kända. Låten beskriver jetset-livet som miljonärer lever men tar också upp att de upplevelser miljonärer har kan jämföras med hur de som står utanför lagen i Sverige lever.

Låten skrevs strax efter att skattesmitarna i hela Europa blivit avslöjade. Gammal, Smutsig och Bastarden kände då att de behövde göra något.

Gruppen har tidigare aldrig gjort en låt ihop men träffades genom en slump och skapade låten Panama. Gammal är dock noga med att poängtera att det politiska i låten bara är en liten del.

"Panama är i grunden ganska lättsmält Hip Hop. Den har en catchy refräng och lätt att sjunga med till. Dessutom tror jag att vi säger ordet Panama sisådär en 50-60 gånger."

Låten Panama släpptes idag och finns ute på både Itunes och Spotify.

Kategorier

Gammal, Smutsig och Bastarden består av 3 rappare, de producerar och rappar alla själva. De har en bakgrund från Hip Hopens 4 element och har för det mesta jobbat individuellt eller i andra akter. Genom deras gemensamma intresse har de gått ihop för att leverera lättsmält Hip Hop. Något som de aldrig gjort tidigare. Panama är första singeln de släpper tillsammans. Gruppnamnet symboliserar deras karaktärer men är också en hommage till rapparen Old Dirty Bastard.

Keke Rahnasto

Välkommen till GSB Records!

GSB Records har ett gäng olika artister anknutna till sitt Bolag. De flesta jobbar på andra håll som producenter och artister inom olika musikgenrer. De använder GSB Records som plattform för att connecta med nya artister och projekt. GSB Records inriktar sig enbart på Hip-Hop och Rap från Sverige.

GSB Records