Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

STORA nyheter från Cetaphil - lanserar populär ansiktsrengöring i större förpackning; Daily Facial Cleanser 473ml

Uppsala, Sverige – 8 oktober 2024 – Nu kommer Cetaphil med stora nyheter! Den populära ansiktsrengöringen Daily Facial Cleanser lanseras i en ny, större förpackning med hela 473 ml innehåll. Bra för både plånbok och miljö. Den nya storleken finns tillgänglig på apotek och Åhléns från och med v.41.

Konsumentfavoriten Daily Facial Cleanser lanseras nu i en ny, större förpackning som innehåller hela 473 ml av skonsamt rengörande formula. Den nya produktförpackningen är utformad för att möta behoven hos konsumenter som söker långvarig och ekonomiskt hållbar hudvård utan att behöva kompromissa med kvaliteten.

- Vi har väntat på att få erbjuda ett mer praktiskt och hållbart alternativ av vår uppskattade Daily Facial Cleanser, säger Anna Zylberstein, Brand Manager Consumer Nordics. Nu kan vi äntligen gå ut med nyheten! Den större storleken innebär att våra konsumenter nu får mer produkt i varje förpackning, vilket förlänger användningstiden och är bättre för både plånbok och miljö. Även denna förpackning är såklart återvinningsbar och kan pantas via hållbarhetspartner Bower, avslutar Anna.

Cetaphil Daily Facial Cleanser har länge varit en favorit bland både hudvårdsexperter och konsumenter tack vare sin skonsamma och effektiva formula. Den rengör på djupet för att avlägsna smuts, smink och överflödiga oljor samtidigt som den minimerar porernas synlighet. Den kliniskt bevisade formulan innehåller noggrant utvalda ingredienser som glycerin, niacinamid och pantenol, som tillsammans arbetar för att bevara hudens naturliga fuktbarriär och balansera pH-värdet.

Galderma Nordic, Uppsala, Sverige

Mediakontakt

Isabella Laihorinne Smedh

Isabella.laihorinnesmedh@galderma.com

Om Galderma

Galderma (SIX:GALD) är ledare inom renodlad dermatologi och finns i cirka 90 länder. Vi erbjuder en innovativ, vetenskapsbaserad portfölj av förstklassiga varumärken och tjänster som täcker hela spektrumet av den snabbväxande dermatologimarknaden genom injicerbar estetik, dermo-kosmetik och terapeutisk dermatologi. Sedan vår start 1981 har vi ägnat vårt fokus och vår passion åt människokroppens största organ - huden - genom att uppfylla individuella konsument- och patientbehov med överlägsna resultat i samarbete med vårdpersonal. Eftersom vi förstår att den hud vi befinner oss i formar våra liv, utvecklar vi dermatologin för varje hudhistoria.

För mer information: www.galderma.se

Isabella Laihorinne Smedh

Presskontakt PR & Communication Galderma Uppsala Site +46 761811713

Vi erbjuder innovativa medicinska lösningar på människors dermatologiska behov under livets olika faser.

Om Galderma
Galderma är ledare inom renodlad dermatologi och finns i cirka 90 länder. Vi erbjuder en innovativ, vetenskapsbaserad portfölj av förstklassiga varumärken och tjänster som täcker hela spektrumet av den snabbväxande dermatologimarknaden genom injicerbar estetik, dermo-kosmetik och terapeutisk dermatologi. Sedan vår start 1981 har vi ägnat vårt fokus och vår passion åt människokroppens största organ - huden - genom att uppfylla individuella konsument- och patientbehov med överlägsna resultat i samarbete med vårdpersonal. Eftersom vi förstår att den hud vi befinner oss i formar våra liv, utvecklar vi dermatologin för varje hudhistoria.

Galderma Nordic AB

Seminariegatan 21