Tre spännande öllanseringar den 1 juni 2024

Tre spännande öllanseringar den 1 juni 2024

Öl-sortimentet utökas trefaldigt den 1 juni 2024. Tre öl som är helt olika varandra tillkommer och är ett välkommet komplement till vårt redan generösa utbud av öl. Läs mer om nyheterna nedan.

Vi välkomnar en ny familjemedlem till Birra Moretti-familjen! Birra Moretti är ett kvalitetsöl bryggt enligt traditionella metoder som har varit nästintill oförändrade sedan grundandet 1859. Med en brödig doft och inslag av citrus och örter erbjuder detta öl en italienskt krispig smak med en lätt och balanserad beska. Ett välkänt öl i ett nytt, smartare och miljöanpassat format – vi är stolta över att kunna presentera nya Birra Moretti på burk.

En historisk och modern aktör
På 1860-talet var Birra Moretti ölpionjärer, idag räknas de till ett av Italiens mest omtyckta bryggerier och en internationell världskändis. Birra Moretti har gjort ljust öl känt i Italien och representerar Italiens stoltaste öltradition.

Birra Moretti bryggs med de bästa råvarorna och är en speciell blandning av högkvalitativ humle som ger en unik smak och doft. Perfekt balanserad och lämplig för det italienska köket passar den lika bra till en Cacio e Pepe som till en klassisk napolitansk pizza. Naturligtvis är den även utmärkt som sällskapsöl!

Birra Moretti 33 cl burk
Pris:
15,90 (plus pant)
Artikelnummer: 89064

St Pierre
Ytterligare en välkommen lansering är St Pierre White Blanche. Ölet är en fruktig och kryddig upplevelse med inslag av vetebröd, kryddnejlika, citron, korianderfrön och banan. Detta öl serveras bäst vid 6–8°C och är idealisk som sällskapsdryck, till vegetariska rätter eller fisk- och skaldjursrätter, särskilt de med kryddstark smaksättning. Förslagsvis till en härlig fiskgryta med saffran och aioli.

St Pierre White Blanche 50 cl burk
Pris: 19,90 (plus pant)
Artikelnummer: 13149

Shepherd Neame 1698
Nummer tre på listan av lanseringar är 1698 Strong Ale: en mahognyfärgad, lyxig strong ale i traditionell kentisk stil. Detta öl bryggdes första gången 1998 för att fira 300-årsminnet av när Englands äldsta aktiva bryggeri fick namnet Shepherd Neame Brewery.
Med en maltig och aromatisk doft av grankåda, ekfat och citrus, erbjuder denna ale en fyllig och robust smak med inslag av tanniner, citrus, lakrits, karamell, torkad frukt, kryddor och apelsin.

1698 Strong Ale från Shepherd Neame 50 cl flaska
Pris: 29,90
Artikelnummer: 8926401
Läs mer och beställ på Systembolaget

Vi ser fram emot att dela dessa nya öl med er och hoppas att ni kommer att uppskatta dessa nya tillskott till vårt sortiment. För många trevliga stunder framöver!

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Malena Sigvardsson, produktchef öl, malena@galatea.se