Champagne Pannier perfekt för alla festligheter

Champagne Pannier perfekt för alla festligheter

Pannier Brut Tradition är en prisvärd champagne som passar utmärkt till alla vårens och sommarens festligheter med bröllop, bjudningar, romantiska middagar och picknickar.

“Pannier är den mest prisvärda champagnen”

-Anders Fagerström, Sydsvenskan

"BRA KÖP - mycket för pengarna"

-Sune Liljevall, Arbetarbladet

"5 fyrar – fynd bland Champagne under 300 kr"

-Thomaz Grehn, GP

Nyhet! Champagne Pannier nu hos Galatea

– Elegant, balanserad och uppriktig

Champagne Pannier

Champagne Pannier startades av Louis Eugene Pannier 1899 i Dizy i närheten av området Épernay. År 1937 köpte hans son en medeltidskällare i Château-Thierry i Marne-dalen. Varumärket köptes sedan gemensamt av 350 vinodlare. Under arkeologiska studier i området 1999 hittades väggmålningar från 1300-talet med motiv av en pilbågsskytt. Sedan 2002 har motivet utgjort grunden i Panniers märke med värdeorden ”Ad perfectionem intendere” – We aim for perfection – Vi strävar efter perfektion.

Druvorna är noggrant utvalda från områden där klimatet är optimalt för respektive druva. Blandningen i Pannier Brut Tradition är en mix av alla tre druvor som normalt används i en Champagne; Chardonnay för finess, Pinot Noir för struktur och Pinot Meunier för fruktighet.

Égérie de Pannier Extra Brut Millésime 2000 blev utnämnd till den 5:e bästa champagnen på topp-100 listan i Fine Champagne Magazine. Pannier är officiell champagne i 1:a klass på flertalet internationella flygbolag, som exempelvis United Airlines. Alla Panniers champagner lagras i minst tre år.

Pannier Brut Tradition (12 % vol.)

art. nr. på Systembolaget: 7709-01 (750 ml) Pris: 209:00

art. nr. på Systembolaget: 7709-02 (375 ml) Pris: 124:00

Pannier Brut Rosé (12 % vol.)

art. nr. på Systembolaget: 77255-01 (750 ml) Pris: 284:00

För mer information:

Johan Olofsson

0702 - 749 621

johano@galatea.se

Galatea, Skandinaviens ledande ölimportör!