Bavaria – en historia av hantverk, kvalitet och livsnjuteri

Bavaria – en historia av hantverk, kvalitet och livsnjuteri

Varje familj har sin egen historia och för Bavaria är öl en central del av den. Familjen bakom Bavaria är inte rädda för att låta skrytsamma när de säger att de vet vad de håller på med – familjen har nämligen erfarenhet av att brygga öl sen mer än 300 år tillbaka. Som alla familjeföretag ligger det lite extra mycket kärlek bakom Bavarias öl.

Bavarias lilla 250 ml-flaska känner du säkert igen. Ett perfekt komplement till varje picknick, fest, eller egentligen alla stunder när du känner för att njuta lite extra av livet. Bavaria handlar om att njuta av spontana stunder tillsammans. Bavaria förenar människor och hyllar var och en och skapar genom det en atmosfär av familjär samhörighet och glädje.
Seriösa när det gäller öl, lättsamma när det gäller livet!

Öl i sitt DNA
Familjen bakom Bavaria har öl i sitt DNA. Den första generationen av bryggare öppnade ett litet lokalt bryggeri i Nederländerna. Idag stoltserar Bavaria med att tillhöra det näst största bryggeriet i Nederländerna – verksamheten har expanderat från att vara en liten lokal aktör till att bli en stor internationell spelare. Med tiden har Bavaria etablerat sig internationellt och idag har familjen fulländat sina bryggeritekniker i mer än sju generationer. Det är inte skryt när de säger att de vet vad de gör, efter mer än 300 år i branschen kan vi lita på deras expertis.

En enkel, ljus & krispig lager i flera format
Framgångsreceptet ligger i enkelheten. De kändaste produkterna är kanske Bavaria Premium, Bavaria 0.0. Bavarias ljusa lager är god, krispig och fungerar i precis alla sammanhang - men ölkatalogen består av en lång lista och erbjuder öl som passar till varje tillfälle. Kommer din glutenintoleranta moster på besök? Inga problem, Bavaria gör nämligen en av marknadens bästa glutenfria öl. I en helt konventionell förpackning dessutom – långburken.

”Bavaria är känt för att erbjuda en av marknadens bästa internationella öl. Med Bavarias glutenfria öl behöver du inte göra avkall på ölsmaken. Det är ett perfekt val för alla ölälskare." Malena Sigvardsson, produktchef på Galatea.

Bavaria – En god öl. I all sin enkelhet. Precis som vi vill ha den.
Öl behöver inte vara så svårt. En god, ljus, krispig lager är oftast det mest törstsläckande när du är sugen på en öl. Bavaria är det självklara valet, dessutom i ett behagligt format med den lilla 250 ml-flaskan. Perfekt för varje utflykt och picknik.

Upplev vad 7 generationer har arbetat för att fullända – på Systembolaget hittar du hela Bavarias sortiment.

Fakta om Bavaria Premium Lager:
Volym: 25 cl
Procent: 5,0 %
Artikelnummer: 1560
Pris: 11,90 SEK

Läs mer och beställ på Systembolaget

Fakta om Bavaria Premium Glutenfri:
Volym: 50 cl
Procent: 5,0 %
Artikelnummer: 1259
Pris: 19,90 SEK

Läs mer och beställ på Systembolaget