FusionCom utökar TravelXtension med softphone till datorn

FusionCom som står bakom mobiltjänsten TravelXtension bygger vidare på denna genom att släppa en ny variant innehållande en softphone för datorn.

Produktchef Thomas Hellemarck kommenterar:

- Vi har från teknik- och leveranssidan hört ett antal kunder som efterfrågat möjligheten att även ringa via datorn när de är ute och reser. Vi har därför tagit fram en ny funktion i TravelXtension som gör det möjligt att välja enkelt om man ska ringa via mobiltelefonen eller via datorn när man är ute och reser.

Kostnadseffektivitet står i fokus och tanken är att flertalet användarprofiler skall kunna nyttja tjänsterna. Många resande personer sitter ofta och arbetar vid en uppkoppling och kan då spara ännu mer pengar på att slippa dyra avgifter för roaming.

- Väljer man mobilen utomlands kan man fortfarande sänka mobiltaxan med upp till 90% men ringer man via datorn så kan skillnaden vara att ringa för 10 öre per minut istället för 30 kronor per minut som det kan kosta att ringa med mobilen utan vår tjänst. Vi har även tagit fram exempel på ett bra headset som fungerar till både datorn och mobiltelefonen, säger Thomas Hellemarck.

För mer information kontakta:

Thomas Hellemarck, produktchef TravelXtension
FusionCom AB
thomas.hellemarck@fusioncom.se

Joakim Turesson, VD
FusionCom AB
joakim.turesson@fusioncom.se

Om TravelXtension:
TravelXtension adderas som en tjänst till användarens mobiltelefon och fungerar med alla mobiloperatörer, alla mobilabonnemang, alla mobiltelefoner och användaren ringer via det vanliga mobilnätet. En så kallad app till IPhone är även framtagen.
www.travelxtension.se

Om FusionCom:
FusionCom levererar tjänsterna Xtension och TravelXtension: IP-telefoni och mobilitet som tjänst till små och medelstora företag. Ägare är UN Invest, Aggregate Media Fund samt delar av den operativa lednings-och styrelsegruppen.
www.fusioncom.se

• roaming