SEB och Fujitsu förnyar tjänsteavtal

SEB och Fujitsu förnyar tjänsteavtal

Sammanfattning
Fujitsu och SEB förlänger samarbetet kring IT-tjänster. Drygt 14 000 arbetsplatser i 11 länder hos SEB berörs av avtalet, framför allt i Sverige och Tyskland.

Stockholm, 3 november 2014 – Samarbetet mellan Fujitsu och SEB förlängs med ytterligare tre år vilket stärker möjligheten till långsiktig planering och fortsatt utveckling av samarbete och tjänster mellan parterna.

Avtalet gäller leverans av arbetsplatstjänster och tillhörande infrastruktur, såsom hårdvara och print som levereras som tjänst, samt tjänsten Fujitsu Managed Mobile som tillämpas på SEBs mobila funktioner. Det nya avtalet löper till 2018.

”Vi är mycket glada över att fortsätta och vidareutveckla samarbetet med SEB. Beslutet, som föregicks av en omfattande genomlysning av marknaden, är ett kvitto på att vårt tjänsteerbjudande fortsätter att ligga i framkant i en tid som präglas av snabb utveckling och ökande kundkrav. Genom det förlängda avtalet med SEB får vi dessutom möjlighet att utveckla nya samarbetsområden och arbeta långsiktigt för att skapa en ännu mer flexibel och funktionell IT-arbetsmiljö”, säger Michael Bäckman, försäljningsdirektör för Fujitsu i Sverige.

Björn Landerberg, Head of Marketing and Communication, Fujitsu Sverige
tel. 0739-733 603
e-mail: bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Michael Bäckman, Country Sales Director, Fujitsu Sverige