Premiär för nya Stockholm Skatepark!

Premiär för nya Stockholm Skatepark! I dag den 20 februari slår dörrarna upp till den nya delen av Stockholm Skatepark. En rejäl ansiktslyftning och utbyggnad har skett. Hallen blir ytterligare 600 m2. Vilket ger betydligt bättre plats och större utmaningar för både nya och gamla besökare. I den gamla hallen har ramperna fått ge vika för en ny mer realistisk streetdel med trappa och simulerade murar och trottoarer. En helt ny hall hyser tre fantastiska byggen: En väldigt bred och snabb miniramp med bowlcorner och hip, en vertramp med internationella tävlingsmått, den enda av sitt slag i Sverige och sist men inte minst en unik poolkonstruktion i trä som liknar en riktig amerikansk swimmingpool – terrängen där den moderna skateboardåkningen föddes. Det är inte bara åkytorna som förbättras i Stockholm Skatepark även receptionen flyttar till fräscha nybyggda lokaler med ingång från parkeringen. Där kommer även en ordentligt utrustad skateshop att finnas med Stockholms bästa och största utbud av hårdvara. Bredvid receptionen finns det nya stora chill-rummet med möjlighet till fika, så att även föräldrar och andra medföljande känner sig välkomna. Här finns även plasmaskärmar som visar skatevideos hela dagarna – perfekt när man behöver vila upp sig lite och hämta inspiration mellan åken. Visning sker mellan 12.00 – 14.00 i en tom hall. Vill man ha action kommer man klockan 17.00 då hallen är full av skatare. Adress: Fryshuset, Mårtensdalsgatan 2-8. Ingång från Parkeringen. Välkommen! För mer information kontakta Magnus Gyllenberg Stockholm Skatepark, mobil 0739 50 22 86