Fryshuset i Göteborg

21 maj kommer Fryshuset till Göteborg och VD Anders Carlberg presenterar unga människor som arbetar med Fryshusprojekt i Göteborg. Träffa Lugna Gatan-värdar, Sharaf Hjältar, tjejer från United Sisters m.fl. Även ”Fotbollsalliansen” finns på plats - projektet som arbetar för en positiv supportkultur på våra fotbollsarenor. Tid: 21 maj klockan 15.30 – 19.00 Plats: Schillerska gymnasiet Vasagatan 19 Träffen arrangeras i samarbete med försäkringsbolaget If och Göteborgs kommun. Medverkar gör även Torbjörn Magnusson VD If och Ann Lundgren (s), Kommunstyrelsen Göteborg/rotel: Integration och storstad. För mer information kontakta Martin Dworén: 076 8987004 Fryshuset har under 20 år startat och bidragit till många spännande och framgångsrika ungdomsverksamheter. Det som en gång startade med basket och rockmusik i ett slitet gammalt fryslager, omfattar idag ett trettiotal verksamheter bl a Lugna Gatan, Exit, The Wave, Elektra/Sharaf Hjältar och United Sisters. Här finns också Fryshusets gymnasium en friskola med ca 900 elever. Varje månad har Fryshuset över 60 000 besök och verksamheten omfattar 10 000 medlemmar. Men Fryshuset är mer än ett hus, det är en idé som utgår från unga människors behov inom utbildning, social verksamhet och passionerade intressen. En idé vi gärna sprider och delar med oss av. I dag finns många av våra verksamheter i Göteborg och Malmö. Mer information finns på www.fryshuset.se

Karin Filipsson

Presskontakt Bitr. Kommunikationschef Fryshusets nationella kommunikation 073-950 22 04