Svenska Frooshs design vann Pentaward

I helgen hölls den femte upplagan av den prestigefyllda designtävlingen Pentawards i New York. Det svenska smoothieföretaget Froosh deltog i kategorin drycker och belönades med utmärkelsen Silver för sin flaskdesign, som utvecklats av designbyrån Pearlfisher i London.

-          Vi är väldigt glada, framförallt eftersom vi jobbar aktivt med med just design- och förpackning, säger Jimmy Ramstedt, Country Manager på Froosh.

Pentawards är den första och enda internationella tävlingen som uteslutande handlar om förpackningsdesign. Deltagarna tävlar i fem olika kategorier och bedöms av en internationell jury.

• förpackning
  • pentaward
  • logo

Froosh är en 100-procentigt ren fruktsmoothie utan tillsatser, konserveringsmedel eller artificiella ingredienser. Froosh är det ledande smoothie-märket i Norden och speciellt framtagen för att motverka det moderna livets stress. Bland smakerna finns bl.a. mango & apelsin, blåbär & hallon, jordgubb & banan, ananas, kokos & banan samt goji & acerola. Froosh grundades i Sverige 2004 och säljs idag även i Danmark, Finland, Norge och Tyskland. Läs mer om Froosh på www.froosh.se.