Pär Bergman förstärker Frontits säljorganisation

Pär Bergman förstärker Frontits säljorganisation

Frontit rekryterar Pär Bergman till säljorganisationen i Stockholm, som en del i att stärka Frontits tillväxt och position som kundernas förändringspartner. Pär kommer att arbeta med försäljning på vårt kontor i Stockholm och kommer framförallt att fokusera på företag inom branscher som exempelvis bank & finans, dagligvaruhandeln, spel och media.

Pär har ett förflutet i roller som kundansvarig säljare men också som konsult- och försäljningschef inom IT-branschen. Bland hans tidigare arbetsgivare finns bland annat EdgeGuide, Software Innovation och IT-Arkitekterna/Frontwalker.

- Frontit har fem år i rad legat i topp på Great Place to Works lista över Sveriges Bästa Arbetsplatser. Det visar att företaget jobbar mycket aktivt med vad som är viktigt för att attrahera och behålla duktiga medarbetare. Den starka tillväxten och de kommunicerade strategiska målen innebär också att företaget har en mycket spännande tid framför sig och där vill jag jobba, säger Pär Bergman.

Pär har lång erfarenhet av verksamhetsorienterade konsulttjänster och hur man använder IT för att effektivisera processer och verksamheter. Peter Dahlén Försäljningschef på Frontit säger:

- Jag är mycket glad att jag har fått Pär som kollega i säljorganisationen. Pär och jag har mötts på marknaden vid otaliga tillfällen hos nuvarande och tidigare arbetsgivare, både som konkurrenter och som samarbetspartners, alltid med en stor dos prestigelöshet, hög kvalitet och nyttofokus med kundens bästa för ögonen.

Pär startade hos Frontit den 1 april och kommer att fokusera på fortsätta utveckla och stärka företagets position både hos befintliga samt ett antal nya kunder.

Läs mer på Frontits hemsida

Om Frontit
Frontit hjälper företag och organisationer att lyckas med förändringsarbete genom effektiva konsulttjänster i gränslandet mellan verksamhet och IT. Vi brinner för att skapa extraordinära och hållbara resultat genom att utveckla individer och verksamheter till sin fulla potential. Vi är drygt 120 medarbetare i Stockholm, Sundsvall, Västerås, Norrköping och Malmö.

Peter Dahlén

Sales Manager 08-720 87 02