Anneli Angeling och Anna Jensen

Frontit förvärvar konsultbolaget Prové

Frontit förvärvar Prové och stärker sin position som strategisk förändringspartner i västra Sverige. De båda konsultföretagen erbjuder konsulttjänster som hjälper verksamheter att initiera, genomföra och skapa bestående resultat av förändringsprojekt och utvecklingsinitiativ. Med förvärvet växer Frontit med 65 nya medarbetare och blir därmed 335 medarbetare på tolv orter i Sverige.

- Prové har ett starkt varumärke i Göteborgsregionen där Frontit fortfarande är relativt nya. Vi ser fram emot att nu bli ännu starkare tillsammans på en viktig marknad, säger Anneli Angeling, vd och koncernchef på Frontit.

Prové har kontor i Göteborg och är 65 medarbetare med stor kompetens, gedigen bakgrund och en stark vilja att driva förändringsinitiativ. Kunderna finns både i offentlig och privat sektor. Företaget grundades år 2005.

- Prové har en fantastisk kundbas och många spännande uppdrag. Vi har följt deras resa under många år och imponerats av deras arbete, fortsätter Anneli.

Frontit arbetar med förändringsledning, projektledning och rådgivning i komplexa projekt och förändringar. Företaget har kontor på tolv orter i Sverige och kunderna finns över hela landet.

- Det blir ett nytt och spännande kapitel för Prové och våra kunder. Vi får en ny stark ägare och styrelse, nya kollegor och även tillgång till en gedigen kompetensarena, säger Anna Jensen, vd på Prové.

Frontit och Prové har liknande värdegrund och samma stora fokus på kompetensutveckling.

- Både Prové och Frontit driver förändring med människan i centrum och vi arbetar på liknande sätt med våra kunder. Vi tror på att vara nära och arbeta genom hela förändringen tillsammans med våra kunder, fortsätter Anna.

Prové behåller sitt namn och Frontits uppdrag i västra Sverige kommer framöver att ske under Provés varumärke.

- Vi ser väldigt mycket fram emot att välkomna våra nya kollegor, hitta synergier och dela kunskap med varandra direkt, avslutar Anneli.

Om Frontit:
Frontit är en strategisk förändringspartner som sätter människan i centrum. Vi vet att om människor vill, kan och vågar så finns bäst förutsättningar för att lyckas med en förändring och skapa bestående resultat. På Frontit arbetar 270 drivna, erfarna och prestigelösa konsulter som brinner för att driva förändring och komplexa projekt. Vi hjälper våra kunder att förankra och implementera sin strategi, tillföra kraft i genomförandet och se till att de bygger sin förmåga att leva i förändring. Vi har stor erfarenhet av att driva förändring i många branscher med hjälp av beprövade metoder och det gör oss till en trygg förändringspartner.

Om Prové:
Människan först, oavsett om det handlar om kund eller kollega, är Provés grundfilosofi. Tillit är grunden för utveckling och Provés konsulter vet att samspelet mellan kultur och struktur ger verklig förändring. Bolagets fokus på kvalitet, önskade effekter och ett brinnande engagemang bidrar till att utveckla organisationer, individer och arbetssätt. Prové har 65 medarbetare som drivs av att arbeta tillsammans med kunden i utmanande förändringar och genom att alltid utgå från verksamhetsnyttan stärka kundernas konkurrenskraft.