Clear Channel testar digital skyltar i tunnelbanan

Foto: Kim Zetterberg, VD Frontcast Media Europe AB                         fotograf: Bo Eriksson

Frontcast har arbetat med Clear Channel i snart 5 år. Vi har en installation i Kista vid Food Courten som löpt utan tekniska problem i drygt 3 år.
Vi har under åren väntat på att marknaden för digitala skyltar skall mogna så att företag som Clear Channel ska börja investera på allvar. Det är mycket glädjande att vi nu är en av parterna som får visa vårt kunnande på Karlaplans T-bane uppgång.
Jag har under årens lopp ofta fått frågan när digital signage marknaden skall komma igång på allvar. Mitt svar under årens lopp har varit densamma - När mediabyråerna/media köparna har den obligatoriska checkboxen för digital signage istället för en box där det står övrigt.-- Då har digital signage fått sitt genombrott. I och med Clear Channels kommande satsning så kommer checkboxen närmre eller rent utav får sin givna plats i media kalendern.
Frontcast har samlat en gedigen master mind grupp för detta projekt som består utav Fujitsu Services, Samsung, Tura Scandinavia och SMS. En grupp som bildar en helhet som är marknadsledande på sina respektive områden.

Vi står ödmjuka inför uppgiften och har stor respekt för de övriga 3 deltagar grupperna. Viktigare än något annat är att projektet blir av.

Mvh
Kim Zetterberg, Vd Frontcast Media                                                                  www.frontcast.se
För kontakt med
Clear Channel: Ted Johansson