Nu kan du prova mer än bara kläder på Frölunda Torg!

Provrum för mat på Frölunda Torg

Vad sägs om ett provrum där du provar hamburgare, sushi eller kaffe istället för kläder? Nu öppnar Frölunda Torg smakprovhytter.

– Frölunda Torg är ett av Göteborgs restaurangtätaste stadskvarter. Vi vill visa upp våra matställen, säger marknadschef Johanne Gabrielson.

Frölunda Torg har över 200 butiker – men få känner till att de också har ett brett matutbud. Med över 25 olika caféer och restauranger erbjuder köpcentrumet allt från frukost, fika och företagslunch till söndagsmiddagar, långa helgbruncher och after work.

Nu får besökarna chansen att prova sig genom hela Frölunda Torgs matutbud i en tidsbegränsad popupsatsning. Köpcentrumet lanserar nämligen smakprovhytter –provhytter för mat. Satsningen är ett led i en stor satsning på matupplevelsen på Frölunda Torg.

– Frölunda Torg är en mötesplats för umgänge, där våra kunder erbjuds mer än bara shopping. Därför satsar vi stort på mat och har den senaste tiden öppnat nya spännande restauranger, säger marknadschef Johanne Gabrielson.

Smakprovhytterna kommer att finnas på plats i Centralhallen på Frölunda Torg men också inuti utvalda butiker i köpcentrumet. I hytterna huserar kockar och baristor och bjuder besökarna på smakportioner av mat och dryck från torgets olika restauranger och caféer.

Det blir alltifrån sushi och sallader till quesadillas, hamburgare och pizza. Men också minibakelser och glass.

Frölunda Torg innehåller 200 butiker, fördelade på 56 000 kvm. Årligen besöker över 12 miljoner köpcentrumet och dess marknadsledande internationella och svenska kedjor, välkända varumärkesaffärer och små specialbutiker alternativt någon av centrumets många restauranger och caféer. frolundatorg.se

Skandia Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar fastigheter inom segmenten kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter. Vid årsskiftet 2015/2016 förvaltade bolaget 117 fastigheter till ett sammanlagt värde av cirka 43,2 miljarder kronor och med en uthyrbar area om 1,2 miljoner kvadratmeter. Fastighetsbeståndet finns i huvudsak i de tre storstadsregionerna och har 135 medarbetare som arbetar för att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se