Fler butikspremiärer på Frölunda Torg: Nu öppnar ONOFF och Gina Tricot, Peak Performance klart för etapp två

Den här veckan slår ytterligare två butiker upp portarna i första delen av nya Frölunda Torg: Onoff på onsdag och Gina Tricot på fredag. Samtidigt meddelar Peak Performance att företagets nästa butiksetablering i Göteborg blir på Frölunda Torg.

– När Onoff och Gina Tricot öppnat sina nya butiker den 25:e respektive 27:e november och New Yorker sin butik i slutet av januari, är nya delen av Frölunda Torg i stort sett komplett, säger David Schongin, centrumchef Frölunda Torg. Det återstår då bara Team Sportia, som planerar att öppna i mars och ett antal mindre specialbutiker som flyttar in efterhand.

Även nästa etapp, som påbörjas under december och beräknas vara klar om drygt två år, har börjat fyllas av hyresgäster. I veckan tecknade sig Peak Performance för en General Store och sedan tidigare är bland annat Åhléns, Lagerhaus och Deichmann klara. Att Frölunda Torg är ett mycket attraktivt läge bekräftas av de nya hyresgästerna.

Stark handelsplats

– Det är helt enkelt en väldigt stark handelsplats, säger Jessica Syrén, etableringschef på Gina Tricot. Frölunda Torg har blivit något av ett modecentrum i Göteborg och vi har väntat länge på möjligheten att kunna öppna en butik här, i en omgivning där många av våra kunder rör sig.

Elektronik och teknik

Onoff på Frölunda Torg är en av kedjans stora butiker och representerar ett område som nu växer på torget – elektronik och teknik.

– Vi har väntat på att Frölunda Torg skulle byggas ut, säger Jonas Svensson, försäljningschef och ansvarig för etablering på Onoff. Det är ett intressant och expansivt köpområde. Med vårt butiksläge på Frölunda Torg får vi nu en bättre täckning i hela Göteborg. Dessutom etablerar vi oss i ett geografiskt område där vi tidigare inte varit representerade.

Butiken på Frölunda Torg är byggd och inredd enligt Onoffs senaste butikskoncept för att ge kunden en riktigt bra shoppingupplevelse. Den är en "fullsortimentsbutik" med allt ifrån kylskåp, TV, eltandborstar till den senaste laptopen.

Rätt omgivning för Peak Peformance

Ett av de starkaste skälen till varför Peak Performance valde Frölunda Torg för sin andra butik i Göteborg är att man hamnar i rätt omgivning.

– Här finns flera mode- och sportbutiker som lockar rätt besökare, säger Jonas Söderqvist, franchise manager på Peak Performance. Vi tror starkt på förnyelsen av Frölunda Torg och att den här etableringen är helt rätt för vår satsning på att bli starkare i Göteborg.

Peak Performance på Frölunda Torg kommer att drivas av en franchisetagare och beräknas öppna under 2011.

David Schongin, centrumchef Frölunda Torg

031-734 35 60, david.schongin@diligentia.se