Tema möten i höstens nummer av Friends Magazine

Tema möten i höstens nummer av Friends Magazine

Höstens utgåva av Friends Magazine handlar om möten. Möten mellan olika kulturer, mellan barn och föräldrar, hem och skola. Föräldratidningen som driver trygghetsfrågor som rör barn och unga innehåller aktuella reportage och intervjuer med kända och okända personer, experter och lekmän. Nytt nummer ute nu!

– I det här numret av Magazine lyfter vi mötet mellan människor. Det är genom våra möten som vi utvecklas och blir de vi är. För att kunna motverka mobbning är det viktigt att arbeta för positiva möten mellan barn, unga och vuxna, säger Jo Barker, redaktör för Friends Magazine.

Vi får bland annat vara med under en aktivitetsdag med ”Meet My Friends” där unga som vanligtvis inte träffas får chans att lära känna varandra. Under ”Operation Skogsstjärna” får vi följa hur ett gäng föräldrar lyckas vända den negativa stämningen i en skolklass. I Friends Magazine medverkar även Jill Johnson – countrystjärnan som vänder upp och ner på hur ett möte mellan artist och publik brukar se ut. Vi träffar dessutom Anton Hysén, Årets Idrottsförebild, som vågade möta de hårda normer som råder inom fotbollsvärlden och stå upp för den han är.

– Föräldrar har en viktig roll när det gäller att förhindra och förebygga mobbning. Med Friends Magazine vill vi väcka tankar och ge inspiration, stöd och råd till föräldrar och andra vuxna, säger Andreas Drufva, chef Marknad & Kommunikation, Friends.

Tidningen Friends Magazine finns att ladda ner som PDF på www.friends.se. Du kan även beställa ett pressexemplar genom att maila till bestallning@friends.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Amelie Furborg, pressansvarig, Friends: 070-415 64 67, amelie@friends.se

Friends Magazine är Friends föräldratidning om barns och ungas trygghet, både i skolan och på andra arenor. Tidningen distribueras via Friendsskolor och bibliotek samt skickas till Friends månadsgivare och sponsorer.

Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet.

Johanna Wilkens

Presskontakt Presskontakt 0791023636