Kundcase - Karaten Bygg

Nyligen blev våra jurister Erik Folke och Josefine Gyllenram inbjudna till Karaten Bygg AB för att hålla utbildning inom konsument- och kommersiell entreprenadrätt. På önskemål av vår kund delades utbildningen upp i två delar/grupper, där Erik höll utbildning inom kommersiella entreprenader för den ena gruppen och Josefine höll utbildning om konsumententreprenader för den andra gruppen. Inför utbildningen hade vår kund sammanställt ett antal frågor som diskuterades och besvarades under utbildningen i de olika grupperna.

”Vi är väldigt nöjda med Eriks och Josefines utbildning som kommer att hjälpa vår personal att handla rätt i olika avtalsfrågor som kan uppstå när vi bygger åt företag och privatpersoner. Genom att både förklara pedagogiskt och med hjälp av verkliga case fick personalen med sig en bra verktygslåda som gör att vi kan agera mer professionellt mot våra kunder. Tack!” säger Jonas Erlandsson på Karaten Bygg.

Freja Partner vill vara en partner till sina klienter och att arbeta proaktivt med juridiken för att undvika utdragna tvister och kostsamma felbeslut. En del av detta är att genomföra utbildningar ute hos klient så att hela eller delar av verksamheten får en större förståelse för hur juridiken fungerar rent praktiskt.