Freja Offshore utser Carl Dandanell till VD

Styrelsen för Freja Offshore, i samråd med ägarna Hexicon AB och Mainstream Renewable Power, har utsett Carl Dandanell till VD med tillträde idag den 26 april 2024 då förre VD Magnus Hallman lämnar bolaget på egen begäran.

Freja Offshore har ansökt om att få bygga tre havsbaserade vindkraftsparker utanför Sveriges kust: Mareld på västkusten, Dyning på östkusten och Cirrus utanför Blekinge. Ansökningarna behandlas nu av respektive länsstyrelse som sedan ska ge sitt yttrande till regeringen.

Carl Dandanell, som är ledamot i Freja Offshores styrelse sedan 2022, besitter djup insikt och förståelse för bolagets verksamhet. Med sin omfattande erfarenhet från havsbaserad vind, bland annat från Vattenfall och Walney Offshore Wind Farm, är Carl väl lämpad att tillsvidare axla rollen som VD.

För mer information, vänligen kontakta:
Freja Offshores kommunikationsavdelning
info@frejaoffshore.se