Robin Bengtsson, Fotograf Sebastian Tadros

Robin Bengtsson släpper nya singeln "Still Be Mine"

Robin Bengtsson är tillbaka med nya singeln "Still Be Mine", en vacker och känslomättad ballad som lovar att sätta tonen för höstens långa och mörka kvällar. Med en tydlig satsning på country har Robin, känd för sina pophits och mångsidiga musikalitet, tagit ytterligare ett steg i sin karriär och visar nu upp en ny dimension av sitt artisteri.

"Still Be Mine" är en låt där traditionell country möter moderna popinslag, vilket skapar ett tidlöst men ändå aktuellt ljudlandskap som känns både bekant och nyskapande.

Robin har haft en stark önskan att utforska countrygenren ända sedan han först började med musik, och med "Still Be Mine" visar han tydligt sin passion för att förmedla berättelser genom musikens djupare, mer melankoliska nyanser. “Still Be Mine” är skriven av Herman Gardarfve, Emelie Eriksson och Robin själv.

“Jag skrev refrängen till ”Still be mine” redan för 3 år sedan, sen tog jag fram den under en session med Herman och Emelie och vi skrev klart den på nån timma. Jag skulle beskriva den som en Pop/Country-ballad om att rannsaka sig själv i ett förhållande som börjar gå på autopilot.” - Robin Bengtsson

"Still Be Mine" finns nu tillgänglig på alla streamingplattformar!