Fredblad är med och ritar Peder Skrivares skola

Fredblad är med och ritar Peder Skrivares skola

Goda nyheter!

Äntligen kan vi berätta att Fredblad Arkitekter ritar om- och tillbyggnad av Peder Skrivares skola i Varberg.

Vi är väldigt glada över att få förmånen att rita den nya gymnasieskolan i partnering med Skanska och Varbergs Fastighets AB på uppdrag av Varbergs kommun. Den nya om- och tillbyggnad ska utöka skolan med ytterligare 1000 nya elevplatser. Förutom byggnation av skollokaler ska även en idrottshall och ett parkeringshus byggas.

Läs mer om projektet här.

Gustav Jönsson

Presskontakt Arkitekt 031- 79 79 019

Med arkitektur skapar vi en bättre stad för alla.

Fredblad arkitekter grundades 1951 i Halmstad. Vi är idag ett av Västkustens ledande arkitektkontor med över 50 arkitekter och byggnadsingenjörer i Halmstad, Göteborg och Varberg. Vi är det personliga och familjära kontoret som finns där våra kunder behöver oss. Vi tror att nyckel till god arkitektur är ett lagarbete som genomsyras av glädje och lyhördhet, där var och en får utvecklas efter sina egna förmågor. Tillsammans har vi kompetensen som krävs för att utforma och bygga smarta och hållbara miljöer där människor bor, vistas och verkar. Genom att lära känna och lyssna in våra kunder hjälper vi till att förverkliga idéer och visioner.

Fredblad arkitekter AB

Lilla Kyrkogatan 1