Från Sverige på plats under Almedalsveckan 2024

Från Sverige-märkningen är på plats i Visby under Almedalsveckan 2024. Framför allt träffar du oss i S:t Clemens ruin onsdagen den 26 juni, där det bjuds på ett gediget program kring livsmedel. Bland annat möter du Livsmedelsföretagen, Svensk Dagligvaruhandel och LRF. Du träffar också Fazer vid frukosttid och Svenskt Kött, som även bjuder på lunch.

Från Sverige är på plats i under Almedalsveckan 2024. Onsdagen den 26 juni ses vi i S:t Clemens ruin, Tranhusgatan 6. Här bjuds det på program kring livsmedel från bland annat Livsmedelsföretagen, Svensk Dagligvaruhandel och LRF, det vill säga de tre initiativtagarna och ägarna bakom Svenskmärkning AB och den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sverige. Du träffar också Fazer vid frukost och Svenskt Kött, som bjuder på lunch.

Några programpunkter, 26 juni, S:t Clemens ruin

08:30 - 09:15 Framtida kompetensförsörjning för livsmedelsbranschen
Arrangör: Fazer

Ämne: Mat, Innovation

12:10 - 12:55 Hur bygger vi framtidens livsmedelssystem – revolution eller evolution?
Arrangör: Svenskt Köt
t
Ämne: Mat, Hållbarhet

13:00 - 14:00 Livsmedel och folkhälsa – vilka åtgärder har störst effekt?
Arrangör: Livsmedelsföretagen

Ämne: Näringsliv, Mat

15:00 - 16:00. Klimatneutral livsmedelskedja – går det?
Arrangör: Livsmedelsföretagen, LRF, Svensk Dagligvaruhandel

Ämne: Näringsliv, Hållbarhet

Anmälan kan eventuellt behövas till några programpunkter.
Här är Almedalsveckan officiella program 2024

Från Sverige-märkningens team i Almedalen: Tina Stugemo, vd, Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig, Angelica Nyström. Du hittar våra kontaktuppgifter här

Hör gärna av dig om du har tips på program eller vill träffa oss på plats.

Vi ses där — välkommen!