Entreprenörsutmaningen på Jönköping University i samband med karriärsmässan nextstep

News -

Igår anordnades Entreprenörsutmaningen för första gången på Jönköping University. På Plats fans Founders Alliance medlemmarna Aleksandar Goga, grundare Servicefinder och Ingrid Wikström, grundare NÄRA. I panelen deltog även Simon Werner-Zankl, grundare Sprancher. Entreprenörsutmaningen på Jönköping University genomfördes i samarbete med nextstep, JIBS Case Academy samt Founders Alliance.

Projektledare för nextstep Matilda Ekman säger ”Otroligt spännande och lärorik föreläsning. Trots att vi är en karriärsmässa dit arbetsgivare kommer för att rekrytera unga studenter, är det viktigt för oss att visa på entreprenörskapet som ett alternativ till en ’traditionell' anställning. Att Founders Alliance med sitt nätverk och sina medlemmar kan bidra till att uppnå detta tycker vi är fantastiskt!”

Vinnaren av Entreprenörsutmaningen på Jönköping University kommer få presentera sitt bidrag inför en jury på Entreprenörsgalan Sverige i september där den nationella vinnaren kommer att koras. Jönköping University kommer stå för boende och resa till Stockholm för vinnaren i samband med galan.

Om Entreprenörsutmaningen

Entreprenörsutmaningen är en landsomfattande tävling och utvecklingsprocess för blivande och nya entreprenörer. Syftet med tävlingen är att stimulera fler framtida entreprenörer som vill bygga livskraftiga och framgångsrika företag för att försörja och utveckla Sverige.

Entreprenörsutmaningen är kopplad till Entreprenörsboken där de porträtterade entreprenörerna beskriver en utmaning de stött på under deras företagsbyggande. Den tävlande ska välja ut och lösa en utmaning samt förklara sin egen entreprenörsdröm.Vinnarna erhåller ett gästmedlemskap i Founders Alliance.