Pertti Heina blir ny VD i Egnahemsbolaget

Styrelsen i Egnahemsbolaget har idag utsett Pertti Heina till ny VD i bolaget.
- Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Pertti som ny VD för bolaget, säger Pelle Berglund, ordförande i Egnahemsbolaget. Pertti kommer att tillföra erfarenhet och kunskap kring verksamhetsutveckling och är en dokumenterat god ledare.
Pertti Heina är 44 år, civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola och med en MBA-examen från Handelshögskolan i Stockholm. Han har bred erfarenhet av företagsledning och verksamhetsutveckling. Pertti har under det senaste året arbetat som företagskonsult i egen regi och dessförinnan arbetade han som VD för Storel AB. Han har en lång karriär i olika ledande befattningar inom internationella industriföretag.
- Jag ser fram emot att bidra till en framgångsrik utveckling av Egnahemsbolaget och tror att mina erfarenheter och min energi är en tillgång. Medarbetarna i bolaget har stor kunskap och vi ska tillsammans arbeta för att ta nya steg framåt och utveckla Göteborg, säger Pertti Heina.
Pertti Heina tillträder tjänsten som VD den 1 oktober.

För vidare information kontakta
Pelle Berglund, styrelseordförande, telefon 0707-61 27 89
Pertti Heina, telefon 0708-31 94 27

Förvaltnings AB Framtiden omfattar 11 dotterbolag, varav 10 med personal.
Genom bostadsföretagen Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och HjällboBostaden förvaltar Framtidenkoncernen cirka 70 000 lägenheter i Göteborg.

Rysåsen (Selma Lagerlöfs Torg), Egnahemsbolaget, Parkeringsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren ingår också i Framtidenkoncernen.