Forsbergs fritidscenter tar plats på Elmia Husvagn Husbil 2022

Forsbergs fritidscenter tar plats på Elmia Husvagn Husbil 2022

Årets stora husbil- och husvagnsmässa inleds idag på Elmia i Jönköping och Forsbergs fritidscenter finns på plats för att visa upp nya modeller och samarbeten.

”Det känns positivt att vi nu kan ha mässa igen efter två år av pandemi och restriktioner. Inte minst är det roligt att få träffa de kunder som tar sig hit men också för våra medarbetare att träffas. På Forsbergs har vi totalt sju center i Sverige och det känns alltid extra häftigt att samla företagets expertis från landets alla delar på Elmia med Forsbergsloggan på bröstet”, säger Jonas Karlsson som är VD för Forsbergs fritidscenter.

Forsbergs fritidscenter finns på plats i monter A01:30 och visar i år upp nyheter såsom Frankia Neo MI 7, Niesmann-Bischoff Flair, Hobby Maxia Van och Concorde Credo 740 HI. Dessutom kommer man för första gången visa upp en Concorde Liner 1090 GI och Centurion 1200 GST på Elmia. Medarbetare från Forsbergs finns också representerade i Polar, Rapido och Pilotes monter.

Tillsammans med Frankia och företaget Konvegas visar Forsbergs också upp en husbil som konverterats till biogasdrift – något som Forsbergs fritidscenter nu kommer att erbjuda sina kunder.

”Samarbetet med Konvegas har initierats för att vi som företag vill bidra till att branschen utvecklas i en mer hållbar riktning. Tittar man på bilbranschen har man kommit mycket långt vad gäller elektrifiering och hållbart resande, för husbilar ser vi inte ännu att den utvecklingen sker i särskilt stor utsträckning. Tillsammans med Konvegas kan vi nu erbjuda våra kunder att köra husbil mer miljövänligt och det tycker vi både är bra och ligger rätt i tiden,” säger Jonas Karlsson, vd för Forsbergs fritidscenter

Under mässhelgen finns särskilda erbjudanden för nya såväl som återkommande kunder i montern. För den som inte är på plats i Jönköping kan man ändå få lite mässkänsla då samma erbjudande gäller på samtliga centers i landet – vi köp av en ny husbil får man presentkort på både drivmedel och mat för en lyckad tur. Samtliga centers har också öppet under mässhelgen.