DX4 – nytt hälsokoncept från Forever

Nya DX4 rån Forever tar ett helhetsgrepp på hälsa och välmående på djupet. 4-dagarsprogrammet syftar till att öka medvetenheten om kosten och stärka samspelet mellan kropp och själ.

- Programmet är inte utformat för vikthantering, utan för att inspirera till att rensa ut dåliga vanor och negativa tankar med en medveten, närvarande och genomtänkt inställning till kost och livsstilsmål, säger Fredric Alerstam, vd på Forever Living Scandinavia.

4 dagar mot ökat välmående

DX4 innehåller sju innovativa kosttillskott, kostråd och recept, och olika aktiviteter för mindfulness och självkännedom. Programmet syftar till att bli medveten om sina kostvanor och att få in mer hälsosam, grön och fast föda i kosten. Utöver att stötta fysiskt så hjälper DX4 också till att upptäcka hälsa och välbefinnande på ett djupare plan. Att må bra handlar om så mycket mer än att äta rätt och röra på sig. Därför ingår bland annat meditation, att föra dagbok över de förändringar man upptäcker under de fyra dagarna och att sätta personliga mål för vad man vill uppnå som en naturlig del av programmet.

Helhetskoncept

Programmets fyra dagar ger möjlighet till reflektion och analys av den personliga hälsan inom flera olika områden: fysisk (exempelvis återhämtning och näring), mental (exempelvis humörsvängningar), känslomässig (exempelvis stresstålighet och känslomässig intelligens), andlig (exempelvis meditation) och social (exempelvis stödsystem och kommunikation).

- DX4 är mer än ett kostprogram, det är ett helhetskoncept som uppmärksammar olika nyckelfaktorer för att uppnå hälsa och välmående, menar Alerstam.

Hållbar omställning

Självklart går det inte att ställa om sina vanor på bara fyra dagar. Forever har ytterligare två program, C9 och F15, som hjälper till i omställningen mot en hälsosammare livsstil. Vi rekommenderar också att man upprepar DX4 några gånger om året.

- För att uppnå ett hållbart resultat behöver man utveckla ett hälsosammare tankesätt, DX4 stöttar på den resan, säger Fredric Alerstam.

För mer information kontakta:

Fredric Alerstam, VD

tel 070-851 00 12

epost fredric@foreverliving.se

Malin Målaskog, presskontakt

tel 031-727 80 78

epost malin.malaskog@foreverliving.se

Om Forever Living Scandinavia

Forever Living finns representerat i ca 160 länder världen över. I Skandinavien, där Forever Living funnits sedan 1998, är bolaget det största direkthandelsföretaget inom hudvårds- och hälsoprodukter baserade på Aloe vera. Försäljningen sker enbart via oberoende återförsäljare. Vi är medlem i Direct Selling Sweden och följer deras riktlinjer. Forever Living Products Scandinavia AB är ett dotterbolag till det internationella Forever Living Products. Moderbolaget grundades 1978 i USA och är världens största producent och distributör av Aloe vera. Vi har våra egna odlingar i USA, Mexiko och Dominikanska Republiken.

• forever
        • nutrition
        • aloevera

Forever är ett av Skandinaviens största direkthandelsföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter. Vi startade i USA 1978, och har idag verksamhet i drygt 160 länder. Vår vision är att erbjuda möjlighet till ett rikare liv, både genom ökat välmående med våra produkter och personlig utveckling genom affärsmöjligheten. Vi utvecklar främst produkter inom kosttillskott, träning, hud- och hårvård. Att ta ansvar för sin egen hälsa ligger i tiden och vi ser att allt fler människor intresserar sig hälsosammare alternativ.

Presskontakt Business related questions Scandinavia