Flexibelt arbetsliv lockar

Entreprenörskap är hett. Nästan 80 % av svenskarna upplever att de har goda affärsmöjligheter i sin närmiljö. Flexibiliteten är det som lockar, enligt en studie gjord av undersökningsföretaget IPSOS.

Att jobba med Network Marketing innebär att du själv bestämmer hur mycket, när och med vem du vill arbeta. Just friheten och flexibiliteten i affärsmodellen är det som drar till sig många. En studie som det internationella marknadsundersökningsföretaget IPSOS gjort visar att 1 av 3 direktsäljare väljer Network Marketing för att de får möjlighet att bygga sin egen verksamhet i sin egen takt.

• Förändringen på arbetsmarknaden fortsätter med ökad hastighet. Arbetstiderna blir allt längre, pendlingen tar timmar då fler och fler flyttar ut från stan, och många är uppkopplade 24/7. Då tror jag många letar efter andra och bättre alternativ, säger Fredric Alerstam Country Manager på Forever Living Scandinavia.

Kärnan i Network Marketing har alltid varit det personliga mötet mellan säljare och kund. Så är det fortfarande, men IPSOS undersökning visar att det personliga mötet idag har kompletterats med sociala medier och andra online-plattformar. 50 % av all försäljning sker idag via nätet där sociala medier står för 24 %. Dock anser fortfarande nästan 80 % av direktsäljarna att styrkan i direktförsäljning fortfarande ligger i det personliga mötet.