Roy Sundvall utsedd till Marknad, kommunikation och hållbarhetschef på Forenede Care

Som del av Forenede Cares och Forenede koncernens strategi ”ambition 24” samt som strategisk förflyttning med syfte att stärka vårt engagemang och arbete för hållbarhet, kommer Roy Sundvall, Forenede Cares nuvarande Marknad och Kommunikationschef, utöka sitt ansvarsområde att även inkludera bolagets hållbarhetsfrågor. I sin nya roll som Marknad, kommunikation och hållbarhetschef kommer Roy att leda och intensifiera företagets övergripande hållbarhetsarbete.

- Under Roys ledning har Forenede Care strategiskt utvecklat hur vi arbetar med såväl intern som extern kommunikation samt marknadsföring på ett framgångsrikt sätt och jag är säker på att Roy och det Hållbarhetsteam vi satt samman kommer att driva ett målinriktat arbete där vi når våra väldigt ambitiösa mål inom området. Vi är ett värderingsstyrt omsorgsbolag och genom att integrera hållbarhet i hela bolaget och vår affärsstrategi stärker vi vår positionering och tar ytterligare steg framåt i arbetet med att bli en än mer ansvarstagande samhällsaktör kommenterar Madeleine Lundström VD på Forenede Care.

Teamet som ska leda arbetet med hållbarhetsfrågor utöver nyutsedd Hållbarhetschef Roy Sundvall är nuvarande Marknadskoordinator Marie Tjäder som går in i ny roll som Marknad- och hållbarhetskoordinator samt vår Måltidsutvecklare Malin Andersson som nu träder in i rollen som Hållbarhetsutvecklare med inriktning mat och måltid. Dessa nya tjänster kommer att stärka fokuset på Hållbarhet och ytterligare fokusera på området samt hållbara lösningar inom företagets kärnverksamheter.

- Jag är både hedrad och entusiastisk över att få möjligheten att leda vårt företags hållbarhetsinitiativ. Hållbarhet är inte bara en del av vår företagskultur, det är också en avgörande faktor för vår långsiktiga framgång både gällande affären men även när det kommer till lönsamhet och till att vara framtidens arbetsgivare. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med teamet och hela bolaget för att utveckla och implementera strategier som inte bara gynnar vår affär, utan också vårt samhälle, dess invånare och vår gemensamma framtid säger Roy Sundvall Forenede Cares nya Marknad, kommunikation och hållbarhetschef.

- Med dessa nya förändringar är företaget väl positionerat och utrustat för att möta dagens utmaningar samt bli en aktör som tar ett ännu större ansvar för människor, för samhälle och för framtiden avslutar Madeleine Lundström

Forenede Care AB är ett av Sveriges ledande vård och omsorgsbolag med 7400 medarbetare bolaget är en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 11500 anställda. www.forenedecare.se

Forenede Care är ett familjeföretag inom Äldreomsorg, Avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), SPSV palliativ vård. Olika människors behov är centralt i alla delar av vår verksamhet. Vi vill göra skillnad, för människor, för samhället och för framtiden.