Nya uppstarter i region Uppsala

Nya uppstarter i region Uppsala

Väljer du Förenade Care Uppsala Hemvård får du nu samma utförare dygnet runt. Den 1 november var det uppstart av en ny organisation med Uppsala nattpatrull och joursköterskor kväll/natt.

– Vi är stolta över att nu kunna ge våra kunder omvårdnad dygnet runt, både gällande undersköterskor och sjuksköterskor inom hemtjänsten och hemsjukvården, säger Susanna Gerhard, regionchef Förenade Care Uppsala.

Denna utveckling medför en stor förbättring utifrån kontinuitet och kvalitet för våra kunder. Med egen sjuksköterska även under natt i jour kommer de SÄBO som Förenade Care driver i Uppsala; Liljefors Torg 4, Tunåsen och Ferlins äldreboende, få tillgång till en sjuksköterska dygnet runt från företagets egen organisation.

– Vi ser med spänning fram emot framtiden och det nya segmentet att vi idag kan leverera tjänster som sjuksköterska i jour kväll/natt till andra vårdföretag. Vi samarbetar redan med två andra vårdleverantörer och förhoppningen framöver är att fler blir intresserade av vår tjänst att hyra joursjuksköterska av Förenade Care, berättar Ann-Sofie Lund, verksamhetschef.

Ann-Sofie Lund har tillsammans med sina medarbetare haft Corona anpassad introduktion under två dagar där även Susanna Gerhard regionchef och Eva Magnusson kvalitetsansvarig Uppsala medverkade. De presenterade Förenade Care och organisationen samt genomförde utbildning i företagets kvalitetsledningssystem som ligger till grund för arbetet inom Förenade Care.

– Våra erfarna och kompetenta medarbetare planerar nu omsorgen och hemsjukvården så att det passar våra kunders behov och önskemål under hela dygnet, avslutar Susanna Gerhard, regionchef Förenade Care Uppsala.

Förenade Care AB är ett av Sveriges ledande vårdbolag och en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 9000 anställda. www.forenadecare.com