På Forenede Care är vi måna om trivsel och att vi har kul tillsammans - vilket är en anledning till att vi är ett Karriärföretag.

Forenede Care utsedd till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Karriärföretagen presenterar varje år Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och i år kan vi stoltsera med att Forenede Care kvalat in på den prestigefyllda listan som ett av årets Karriärföretag.

Sedan 2011 har Karriärföretagen presenterat Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. I år var det 1450 företag som nominerades till årets Karriärföretag och av dessa har vi nu valts ut som ett av 250 Karriärföretag 2024.

– Det känns otroligt roligt och vi är så stolta! Vi arbetar hela tiden för att vara en attraktiv arbetsgivare ur flera aspekter och detta är en bekräftelse på att vårt arbete gör skillnad. Förutom en stolthet inom bolaget kan detta även leda till att nya talanger får upp ögonen för oss som attraktiv arbetsgivare och det har så klart stor betydelse i konkurrensen på arbetsmarknaden, säger Emma Ramde Magnusson, Regionchef och del av employer branding-arbetet.

Så går bedömningen till

Karriärföretagen utser de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger med hjälp av en jury bestående av experter inom HR, Employer Branding och Kommunikation. Juryn granskar hur arbetsgivare arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och har betygsatt oss inom följande områden:

• Karriärsidor på webben
  • Närvaro och kvalitet i sociala medier
  • Aktiviteter gentemot studenter och Young Professionals
  • Attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar

Varje arbetsgivare får ett betyg på en skala från 1–10 för respektive kriterium. De 400 arbetsgivare som får högst poäng går vidare till nästa steg där juryn utser vilka som får utmärkelsen som Karriärföretag.

Juryns motivering

Forenede Cares motivering lyder:

Hos Forenede Care står omsorg i centrum och medarbetarna är den viktigaste resursen. Genom kontinuerlig kompetens- och karriärutveckling visar Forenede Care sitt engagemang för medarbetarnas välbefinnande. Att arbeta hos Forenede Care innebär att göra verklig skillnad för människor och samhället samtidigt som du erbjuds stimulerande arbetsuppgifter och utvecklingsmöjligheter. Detta gör Forenede Care till ett självklart Karriärföretag

Forenede Care AB är ett av Sveriges ledande vård och omsorgsbolag med 7400 medarbetare bolaget är en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 11500 anställda. www.forenedecare.se