Förenade Care har vunnit upphandlingen om Rådans äldreboende i Sollentuna kommun. Rådan har 52 lägenheter, 20 omvårdnadsplatser och 32 demensplatser.

Avtalstiden är från och med 2012-11-02 till och med 2016-11-01 med möjlighet till 3 plus 3 års förlängning.

Förenade Care strävar efter att den enskilde ska veta och känna att Här hos oss vill vi att Du och Dina närstående ska känna livskvalitet livet ut. Rådans äldreboende kommer att profileras som ett föregångsexempel på ”Leva livet” med ett team bestående av Leva livet-inspiratörer, Leva livetombud samt en Silviassyster för att stödja stimulans och skapa aktiviteter.

Förenade Care har lång erfarenhet av att driva måltidsservice och restaurang och vi kommer att laga och leverera varm mat till Rådan från Förenade Cares restaurang vid servicehuset Horntull. Maten integreras på olika sätt i aktiviteterna.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är privatägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com