Förenade Care har vunnit upphandlingen av vård- och omsorgsboende Balder i Uppsala kommun

Vård- och omsorgsboendet Balder är byggt år 2000 och ligger i centrala Uppsala. Det består av tre våningsplan och ett bottenplan med personalutrymmen och kontor. Totalt finns 51 lägenheter fördelade på två våningsplan med vardera 17 lägenheter för personer med stort omvårdnadsbehov samt ett våningsplan med 16 lägenheter för personer med demenssjukdom. Tre (3) av lägenheterna är avsedda för korttidsvårdsplatser, 2 för personer med omvårdnadsbehov och en (1) för personer med demenssjukdom.

Lägenheterna är på 29 kvm och tre dubbletter är på 49,2 kvm. Varje lägenhet har eget hygienutrymme och ett litet pentry. Till varje lägenhet finns ett förråd.

Avtalstid 2012-10-06 – 2015-10-05 med option för beställaren att förlänga avtalet på samma villkor med maximalt ytterligare 3 år.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är privatägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com