Foto Mechanum

Fordonsjuristen välkomnar Mechanum som medlem!

Verkstadskedjan Mechanum som är etablerad i Stockholm, Göteborg och Malmö ansluter sig till den nybildade föreningen Fordonsjuristen.

Vi ser positivt på Fordonsjuristens arbete och vi har under flera år haft mycket god kontakt med Ulf Stefansson och Bo Ericsson och vi vill även fortsättningsvis kunna nyttja deras experthjälp. Fordonsjuristens arbete har på många sätt visat att samarbetet kommer att öka tryggheten för såväl våra kunder som oss som medlem, säger Mathias Augustsson vd. för Mechanum.

Verkstadsmarknaden i Sverige är i en stark omvandling och utvecklingen mot färre och större verkstäder är tydlig. Teknikinnehållet i bilarna ställer ökade krav på investeringar, kompetensutveckling och juridiska kunskaper.

Mechanum som startade 2008 i Göteborg är en konkurrenskraftig aktör på denna marknad och är en renodlad auktoriserad flermärkesverkstad för huvuddelen av de ledande bilmärkena på den svenska marknaden. Vi är stolta och glada att nu kunna välkomna Mechanum som medlem till Fordonsjuristen, säger Bo Ericsson på Fordonsjuristen.

Vi kommer även kunna dra nytta av Fordonsjuristens övriga erbjudanden för att ytterligare öka kompetensen och hålla oss uppdaterade om utvecklingen i branschen, vilket ligger helt i linje med Mechanums fokus på kvalitet och nöjda kunder, säger Mathias Augustsson vd. för Mechanum.

När ett verkstadsföretag av Mechanums kaliber ansluter sig till Fordonsjuristen sänder det en mycket tydlig signal att vi arbetar med relevanta verkstads- och branschfrågor, oavsett om verkstan är allbil eller märkesverkstad, avslutar Bo Ericsson på Fordonsjuristen.