Nöjda medlemmar kommer inte av sig själv

- Jag har arbetat i många projekt på Volvo Cars, Bilia och Volvo Trucks och de flesta har haft två övergripande mål, vi ska tjäna mer pengar och vi ska ha nöjdare kunder, säger Bo Ericsson på Fordonsjuristen.

Med starten av Fordonsjuristen, en ny branschförening, har vi ett mål i sikte vilket är 100% medlemsnytta. Målet når vi genom att ge branschens bästa service till våra medlemmar. När nöden är som störst ska hjälpen inte vara dagar bort, utan stöd och konkreta förslag på lösningar måste en medlem få raskt, säger Bo Ericsson.

För att känna oss säkra på att vi fokuserar på rätt områden, även om vi känner att vi har gedigna kunskaper om branschen, genomförde Fordonsjuristen en enkätundersökning. Syftet var att ta reda på vad en medlem förväntar sig av sin branschförening.

Nyligen gjorde Fordonsjuristen en noggrann granskning av samtliga verkstadskedjors konceptavtal, och detta kommer vi göra även i framtiden. Nu har vi startat enkätundersökningen Verkstadsbarometern där verkstäder som är anslutna till en kedja får bedöma sin kedja utifrån sina förutsättningar.

Allt detta gör Fordonsjuristen för att ge maximal medlemsnytta. För märkesoberoende verkstäder kommer resultaten av dessa tre fristående undersökningar att skapa helt nya förutsättningar för verkstäderna att påverka.

Medlemmarna i Fordonsjuristen får därutöver stöd och rådgivning i juridik, verkstadsekonomi, marknadsföring, erbjudande om utbildning i juridik för verkstäder och fordonshandlare, med mera. Medlemmar som kontaktar Fordonsjuristen vittnar om att de uppskattar våra gedigna kunskaper i både juridik och teknik som baseras på den långa erfarenhet vi besitter, avslutar Bo Ericsson.