Våtrumskollektionen från Forbo Flooring, vägg/bård Onyx+ travetine natural, golv Rich clay

Den nya våtrumskollektionen från Forbo Flooring är trygg och trendsäker

Våtrumskollektionen från Forbo Flooring är med sina moderna färger och mönster, framtagen för att inspirera och ge många valmöjligheter. Hela vinylkollektionen är ftalatfri och består av 25 st vägg/bårdmönster: Onyx+ och 31 st matchande golv: Pure & Rich, Sphera Energetic & Elite samt Surestep Balance & Laguna. Alla golv är sköna att gå på och framtagna för våtrum, men för ytterligare omtanke erbjuds även golv med extra halkskydd. Våtrumskollektionen är en trygg, funktionell och väldesignad lösning som kan användas för att skapa personliga rum i hem- eller i arbetsmiljöer. Den höga kvaliteten och brandklassningen gör att våtrumskollektionen även passar utmärkt i restaurang-, hotell-, skol-, kontors- och sjukhusmiljö.

Mönster och material i den nya våtrumskollektionen från Forbo Flooring är noga utvalda utifrån ett design- och säkerhetsperspektiv och ger stor valfrihet. Väggar, bårder och golv kan enkelt kombineras för att möta aktuella trender. Som inspiration presenterar Forbo Flooring våtrumskollektionen genom fyra stilteman: Urban Paradise, Escape Retreats, Smooth Relax samt Adding Personality.

Våtrumsvinyl är ett säkert material för att undvika fuktproblem i bad- och duschrum. Våtrumskollektionen är VT-godkänd och uppfyller branschens hårdaste krav på vattentäthet. Den höga kvaliteten och brandklassningen gör att våtrumskollektionen passar utmärkt i hem-, restaurang-, hotell-, skol-, kontors- och sjukhusmiljöer.

Vägg/bårdkollektionen Onyx+ erbjuder trendiga och klassiska mönster som kan kombineras i en fondvägg. Golvkollektionen består av tre olika lösningar. Basen är Pure & Rich, homogena vinylgolv med lugna, organiska mönster. För lite mer mönstrade alternativ finns Sphera Energetic & Elite. Som komplement erbjuds även utvalda färger från Surestep Balance & Laguna med attraktiv design och trygghet i form av stegsäkra golv. Den nya våtrumskollektionen från Forbo Flooring är självklart ftalatfri och består av 25 st mönster för vägg/bård och 31 st golvalternativ.

För mer information eller vid frågor, kontakta sortiments- och marknadschefen Frida Lundgren: frida.lundgren@forbo.com