Infused får sällskap av Tessera Accord

Infused får sällskap av Tessera Accord

Union-serien främjar ett gott välbefinnande på arbetsplatsen och skapar innovativa och produktiva miljöer. Den nya serien textilplattor tillgodoser sortimentbehovet inom design och leverera flexibla, praktiska och anpassningsbara lösningar i en serie av kompletterande, användbara, kommersiella sortiment.

Serien omfattas av tre mönstrade kollektioner i Tessera-portföljen: Infused med sin storskaliga design, nu i sällskap av Accord som har en mer småskalig linjär design, för att till hösten förena med de mjuka nyanserna av Harmony. Dessa är i sin tur skapade för att komplettera Tessera Layout och Chroma, som är producerade av samma garn.

Tessera Accord är en harmonisk, modern och geometrisk design. Den sammanlänkade linjära designen skapar ett universellt tilltalande formspråk för alla inredningsstilar.

Accord har ett strukturerat mönster designat med sammanlänkade linjer. Accord finns i 12 färgställningar, alla är utformade för att kombineras med olika inredningsstilar och övriga Tessera-kollektioner. Den naturligt sammanlänkade småskaliga design gör att denna kollektion av textilplattor uppfyller behovet av flexibla, praktiska och anpassningsbara lösningar för utformning av arbets- och kontorsmiljöer. Accord kompletterar Infused och är en del av Union-kollektionen. Varje serie i Union-kollektionen har gemensamma färger, toner och samspelta mönster som utökar de kreativa möjligheterna och skapar balanserade, lugnande och produktiva arbetsmiljöer.

Tessera Accord finns i formatet 50x50 cm och läggs monolitiskt. Ytan på Accord-golvet har flera lugghöjder, vilket ger mönstret en intressant struktur och en texturerad känsla under fötterna.

TIPS: se och inspireras av säsongens Mood of the Season. En kombination av olika kulörer, texturer, känslor och funktioner.