Nu firar vi Tjänstepensionens dag - i år med en "lägereldslåt"

Förra året tog vi i tjänstepensionsbranschen hjälp av dansbandet Sannex för att öka kunskapen om tjänstepension. I år gör bandet en ny version av låten "Allt som jag önskat" (tjänstepension). Sprid gärna "lägereldslåten" och använd den som ingång i samtal om den viktigaste löneförmånen.

Alla som arbetar, även musiker och musikälskare, behöver planera för sin framtid. Tjänstepensionen ett bra sätt att stärka upp sin framtida ekonomi och det är en viktig del av den framtida pensionen.

- Genom att koppla ihop musik och tjänstepension hoppas vi att fler tittar på hur det ser ut för just dem. Ta dig tid att logga in på minpension.se och prata gärna med era kollegor om att göra detsamma, säger Annelie Sjöström, pressansvarig på Fora.

Låten släpps inför Tjänstepensionens dag den 27 september och är skriven av Henrik Sethson och Thomas G:son. Årets version är akustisk , en lägereldsvariant som Andreas Olsson, sångare i Sannex själv säger. Det passar bra 2020 som är de små sammanhangens år till följd av Coronapandemin.

Tjänstepension en självklarhet
Andreas Olsson driver Sannex som ett bolag tillsammans med sin pappa. Bandmedlemmarna är anställda i företaget.

- För mig som arbetsgivare är tjänstepensionen ett sätt att visa att jag bryr mig om dem som personer. Min ambition är att vi ska hänga ihop som band tills vi går i pension och att vi får en pension som gör våra liv som pensionärer lite lättare. Därför betalar jag mer än gärna till våra tjänstepensioner.

Den nya versionen av "Allt som jag önskat"

Förra årets version av "Allt som jag önskat"

Om Tjänstepensionens dag

Tips för högre pension

Material för arbetsgivare som vill prata om tjänstepension

Deltagare i Tjänstepensionens dag 2020: AFA Försäkring, Alecta, AMF, Collectum, Folksam, Folksam-LO Pension, Fora, KPA, Länsförsäkringar, minPension, OFR Offentliganställdas Förhandlingsråd, PTK, Skandia, SPV, Pensionsmyndigheten, PRI, och Pensionsvalet.