Vd-skifte på foodora

Vd-skifte på foodora

Bolagets nuvarande vd, har beslutat att lämna sin position för att bli koncernchef för låneförmedlaren Sambla Group. Hans Skruvfors, som har lett foodora genom en period av stark tillväxt och utveckling, kommer att påbörja sin nya tjänst senare under hösten.

- Jag är oerhört stolt över den resa vi har gjort tillsammans på foodora. Vi har inte bara vuxit som företag, utan också etablerat foodora som en ledande aktör inom leverans- och logistiktjänster. Från ett okänt bolag som levererade pizza till bakfulla studenter till ett bolag som når 90% av alla svenskar med allt från hamburgare, till mjölk och blommor. Jag ser fram emot mina nya utmaningar och samtidigt kommer jag alltid att bära med mig den fantastiska tiden på foodora nära mitt hjärta, säger Hans Skruvfors, vd foodora.

Vice vd Joakim Slettengren kommer att ta över som tillförordnad vd tills rekryteringen av en ny permanent vd är avslutad. Rekryteringsprocessen är redan igång och foodora för samtal med ett flertal kvalificerade kandidater. Bolaget har stort förtroende för att den kommande ledaren kommer att kunna bygga vidare på den solida grund som Hans Skruvfors har lagt.

- Vi kommer att minnas Hans för hans enastående insatser och ledarskap under sin tid på foodora. Vi kommer att fortsätta fokusera på tillväxt och innovation under denna övergångsperiod, och jag är övertygad om att vi har de rätta förutsättningarna för att fortsätta utvecklas starkt framöver, säger Joakim Slettengren, vice vd foodora

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se