Vass entreprenörsduo tar plats på foodora

Vass entreprenörsduo tar plats på foodora

Entreprenörerna Beatrice Garvey och Amelie Berggren ansluter nu sitt bolag till We B Tea till foodora och q-handeln, därmed öppnas en digital butik som levererar te och tillbehör under 30 minuter och blir då Sveriges första te-butik med expressleverans.

We B Tea tillhandahåller ekologiskt te som packas i Sverige. Ingen av produkterna innehåller plast och bolaget planterar träd för varje beställning runt om i världen. Bolagets ambition är också att genom deras produkter ersätta alkoholhaltiga drycker med hälsosammare alternativ, då kallbryggt te kan ersätta läsk och alkohol för en mer hälsosam och balanserad livsstil.

- Vi har genom våra analyser sett att just te är något som våra kunder efterfrågar, och det är mycket möjligt att We B Tea:s folkrörelse kommer växa sig starkare nu genom q-handeln. Jag är mycket glad över att Beatrice och Amelie ansluter sig till oss, deras produkter kommer bredda vår utbud som tillgodoser svenskarnas behov, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

- Intresset för te växer och många människor vill ersätta kaffe med ett hälsosammare alternativ. Te med expressfart kommer nu konkurrera med exempelvis fredagsvinet. Det känns väldigt spännande att starta ett samarbete med foodora, som enligt min mening är Sveriges mest innovativa bolag inom digital handel just nu, säger Beatrice Garvey, grundare av We B Tea.

We B Tea:s butik öppnar denna vecka på foodora och kommer finnas till försäljning i både Stockholm och Göteborg.

Om We B Tea
Bolaget startades 2019 och har på kort tid fått många kunder och finns idag hos tjugo olika återförsäljare. Teerna köps in från Kina, Japan, och Indien via en importör i Europa. Sedan blandar We B Tea teer i sitt "te-hus" i Stockholms skärgård. Bolagets mål är att utbilda nordiska konsumenter kring tedrickande och tebryggning och på så sätt förändra tekulturen i Skandinavien.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4500 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare  2000 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.