Sveriges bästa pizzerior korade

Sveriges bästa pizzerior korade

Idag släpper OnlinePizza.se pizzarapporten med bästa pizzeriorna i över 60 städer. Listan baseras på över 30 000 omdömen av drygt 1000 anslutna restauranger. Samtidigt presenteras listan över de pizzerior som är bäst i Sverige där Staden Chili Pizzeria från Falköping koras som Sveriges bästa pizzeria.

– Det som präglar årets bästa pizzerior är att de skapat en stor grupp lojala kunder och att de har en väl fungerande hemleverans. De håller även mycket hög kvalitet i råvaror och färdig produkt, säger Anders Signell, VD för OnlinePizza.se.

Här är Sveriges bästa pizzerior
Här är listan på Sveriges bästa pizzerior, baserat på omdömmen från OnlinePizza.se’s kunder:

1. Staden Chili pizzeria, Falköping
2. Matstugan grill och pizza, Malmö
3. Pizzeria Tre lyktor, Motala
4. Pizzeria Shima, Uppsala
5. Pizzeria Kryddan, Lund
6. Sannegårdens Eriksberg, Göteborg
7. Pizzeria Viktoria, Norrköping
8. Valentino, Linköping
9. Pizzeria Light, Örebro
10. Kings pizzeria, Strängnäs

Årets pizzatrend - beställ och betala via mobilen

Pizzaåret 2013 präglades av en dramatisk ökning av mobilen för att beställa och betala sin pizzahemkörning. Av OnlinePizza.se’s 5 miljoner beställningar skedde över 20 procent via mobilen.

– Mobilappen har ökat omsättningen med cirka 20 procent hos våra restauranger under året. Nu är det enklare än någonsin att testa ett annat kvarters pizzeria och beställa hem maten när man sitter på bussen på väg hem från jobbet. Varför inte testa någon av pizzeriorna på årets topplista?, säger Anders Signell.

Pizzarapporten presenteras i sin helhet i slutet på januari 2014.

För att se lokala vinnarna, se det bifogade dokumentet "Lokala och nationella vinnare - Sveriges bästa pizzerior 2013".

För mer information:
Anders Signell, VD OnlinePizza.se: 072-572 20 10, anders@onlinepizza.se
Josefin Jerndahl, presskontakt OnlinePizza.se: 073-515 04 29, josefin@onlinepizza.se

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag maknadsledande i Sverige, Finland och Polen. De över 1000 anslutna restaurangerna levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se