PONG i Uppsala – Enastående framgång och tillväxt genom foodora

PONG i Uppsala – Enastående framgång och tillväxt genom foodora

Restaurangkedjan, känd för sin asiatisk-inspirerade mat, har upplevt en betydande framgång i sin Uppsala-enhet. Genom ett strategiskt partnerskap med handelsplattformen foodora har PONG sett en imponerande tillväxt i försäljning. Bara under maj månad omsatte restaurangkedjan över 4 miljoner genom foodora och växte med 400 procent från 2023 till maj 2024.

PONG har alltid strävat efter att erbjuda en unik och smakrik matupplevelse. Med sitt breda utbud av asiatiska rätter, har restaurangen snabbt blivit en favorit bland Uppsalaborna. Genom att använda foodoras effektiva leveranstjänster har PONG lyckats nå ännu fler kunder, vilket har resulterat i en stark ökning av beställningar och en utvidgning av sin kundbas.

- Vi är oerhört glada över den positiva respons vi har fått från våra kunder i Uppsala. Vårt samarbete med foodora har verkligen hjälpt oss att nå nya höjder. Vi ser fram emot att fortsätta erbjuda våra fantastiska rätter till ännu fler människor, säger, Michael Zhan grundare och vd Pong Group.

foodora, som är ledande q-handelsplattformen inom leverans, har varit en nyckelspelare i PONGs framgång. Med sin effektiva logistik och användarvänliga plattform har foodora gjort det möjligt för PONG att snabbt och smidigt leverera direkt till kundernas dörrar.

- Vi är mycket glada över att kunna stödja PONG i deras tillväxtresa. Genom vårt partnerskap kan vi tillsammans leverera förstklassiga matupplevelser till ännu fler kunder. Det är spännande att se hur våra gemensamma insatser bidrar till att PONG når nya framgångar, säger Hans Skruvfors, vd foodora.

Samarbetet har inte bara ökat försäljningen utan också förbättrat kundupplevelsen markant.

Denna framgång är en del av en större tillväxttrend för PONG, som har sett en ökad efterfrågan på sina rätter i flera städer. Restaurangkedjan planerar att fortsätta expandera och stärka sitt samarbete med foodora för att nå ännu fler kunder i framtiden.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se