OnlinePizza erbjuder Obama-rabatt för alla som sitter fast i trafiken

OnlinePizza erbjuder idag en Obama-rabatt för alla kunder i Stockholm. Bakgrunden är det trafikkaos som gör att många stockholmare kommer att komma hem senare än vanligt hem från jobbet och får därmed svårt att hinna med att handla och laga mat. Beställer man sin mat via mobil eller webb idag får man 10 procents rabatt genom att ange rabattkoden "OBAMA".

– Vi erbjuder alla som sitter fast i bilar, buss och tunnelbanor rabatt när de beställer hem mat från OnlinePizzas.se. Med några enkla knapptryck i vår app eller hemsida kan man beställa, betala och ange vart maten skall levereras. Vår tjänst passar perfekt för de som inte hinner handla eller laga mat idag, säger Anders Signell, VD för OnlinePizza.se.

OnlinePizza gör nu en blixtkampanj via Facebook, Twitter och sökordsannonsering för att attrahera Stockholmare att beställa hem sin middag med mobiltelefon eller webb.

För mer information:
Anders Signell, VD OnlinePizza.se: 072-572 20 10, anders@onlinepizza.se

Om OnlinePizza.se

OnlinePizza.se startades av tre killar i Linköping år 2005. Företaget blev snabbt marknadsledande i Sverige med sin tjänst att via nätet beställa och få sin pizza hemkörd. Bolaget expanderade till fler marknader och idag beställs nära 5 miljoner måltider från över 1000 anslutna restauranger per år. I Sverige säljer bolaget mat för 350 mkr per år. Sedan ett år tillbaka ägs OnlinePizza.se av det tyska bolaget Delivery Hero.

Se även www.onlinepizza.se

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag maknadsledande i Sverige, Finland och Polen. De över 1000 anslutna restaurangerna levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se