foodora storsatsar på ad-bikes – svarar på ökad efterfrågan från samarbetspartners

foodora tar ytterligare ett steg i att erbjuda innovativa reklamkanaler genom att introducera 100 nya elcyklar med reklamyta, vilket svarar på den ökade efterfrågan från samarbetspartners att synas runt om i städerna. Reklamytan är strategiskt placerad på lådan bak på cykeln, vilket garanterar hög synlighet i stadsmiljöer.

Som ett av Sveriges största mediahus erbjuder foodora sina samarbetspartners möjligheten att synas på flera plattformar: i appen, genom direktutskick, på sociala medier och nu även på våra fordon. Med en räckvidd som når 90 procent av alla svenskar, befäster foodora sin position som en stark aktör inom reklamvärlden.

- Våra nya elcyklar med reklamyta är en del av vår vision att ständigt utveckla och förbättra våra tjänster för att möta våra samarbetspartners behov. Den här satsningen ger våra partners en unik möjlighet att nå ut till en bred publik på ett effektivt och iögonfallande sätt, säger Daniel Gustafsson Raba, operativ chef foodora.

- Det är fantastiskt att kunna öppna upp våra cyklar som kommunikationsyta för partners. Vi fortsätter hela tiden att utveckla vårt retail media erbjudande med nya ytor för varumärken att synas på. Möjligheten att skapa en 360-kampanj genom att kombinera digitala och fysiska ytor är en framgångsfaktor för våra annonspartners och cyklarna är en stark addering till vår katalog, säger Sara Karte och fortsätter;

-Vår senaste samarbetspartner Durex har verkligen tänjt på gränserna med sin kreativa kampanj på cyklarna och påsarna från foodora Market. Kampanjens framgång är ett bevis på vår styrka att få våra partners att synas på oväntade och effektfulla sätt, avslutar Sara Karte, nordisk direktör för retail media och partnerskap foodora.

foodora fortsätter att leda utvecklingen inom innovativa reklam- och marknadsföringslösningar, och med de nya elcyklarna adderar de ytterligare en dimension till deras redan breda erbjudande.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se